کد خبر: 335740
۰
۰
نسخه چاپی

امیدواریم در سال‌های بعد شاهد تجلیل منظم خادمان قرآن باشیم

به گزارش قم پرس آئین بیست و چهارمین و بیست و پنجمین دوره تجلیل از خادمان قرآن کریم صبح امروز ۱۸ اسفندماه در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

این مراسم با اجرای محمدرضا پورمعین دبیر انجمن خادمان قرآن کریم آغاز شد و سپس عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک ایام مبعث رسول اکرم (ص) گفت: همه ساله گروهی از خادمان برجسته با دریافت لوح تقدیر از سوی رئیس جمهور تقدیر می‌شد. امسال به دلیل عدم حضور رئیس جمهور دو دوره با هم ادغام شد. در سال‌های بعد امیدواریم این تقدیر از خادمان قرآنی در ماه مبارک رمضان بدون تأخیر برگزار شود تا این رویداد در جریان سازی فرهنگی نقش بی بدیل خود را ایفا کند.

فقهی زاده ادامه داد: امیدواریم در دوره بعد توفیق تشکیل این جلسه را به صورت منظم داشته باشیم چرا که حیات فرهنگ دینی وابسته به بزرگان و هنرمندان برجسته ای است که تمام عمر خود خادم قرآن کریم بوده اند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: پیامبر (ص) الگویی است که در روش و بینش، قرآن را به جهانیان عرضه کرده و تجسم قرآن کریم بوده است. امیدوارم خداوند ما را در راه خدمت گزاری به ساحت قرآن ثابت قدم نگه دارد.

سپس حجت الاسلام محمدعلی نظام زاده نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور و خادم قرآنی در بخش مدیریت قرآنی سروده ای در وصف قرآن قرائت کرد.

بعد از آن آیت الله احمد بهشتی چهره قرآنی و شخصیت برجسته قرآنی گفت: روابط باید متقابل باشد باید مشخص شود، ما خادم قرآن هستیم یا قرآن، خادم ماست؟ این رابطه دو سویه است.

وی با اشاره به اینکه خادم قرآن چگونه باید باشد، گفت: خادم این کتاب الهی باید تجسم عینی قرآن باشد. این قرآن، قرآن مدون است و با صوت خوب خوانده می‌شود اما خادم قرآن باید قرآن محقق و مجسم باشد. گرچه ما می‌توانیم در حد توان به آن عمل کنیم چرا که قرآن مجسم تمام، تنها امیرالمومنین (ع) است.

این شخصیت ماندگار قرآنی افزود: از مفاهیم قرآن خیلی می‌توانیم بهره مند شویم اما افسوس که آنطور که باید و شاید از آن استفاده نکرده‌ایم.

وی با خواندن خطبه‌ای از نهج‌البلاغه گفت: امیرالمومنین (ع) در این خطبه می‌فرمایند: «قرآن بخوانید و تفقه کنید چراکه قرآن بهار دلهاست و آیات آن برای شفای سینه‌ها راهگشاست.»

منتخبان دوره بیست‌وچهارم به تفکیک حوزه‌ها عبارتند از: بخش چهره ماندگار (شخصیت برجسته قرآنی)؛ آیت‌الله احمد بهشتی، در بخش حفظ کل قرآن؛ معتز آقایی، در بخش خوشنویسی (کتابت قرآن)؛ محمدرضا افشاری، در بخش امور هنری (کارگردانی)؛ سیدناصر هاشم‌زاده، در بخش قرائت قرآن؛ حسن ربیعیان، در بخش مدیریت قرآنی؛ حجت‌الاسلام محمدعلی نظام‌زاده، در بخش آموزش و داوری قرآن؛ حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا امام، در بخش تحقیق و پژوهش‌های قرآنی؛ سیدرضا مؤدب و در بخش ترجمه قرآن کریم؛ کمال‌الدین غراب هستند.

همچین منتخبان دوره بیست‌وپنجم در بخش چهره ماندگار (شخصیت برجسته قرآنی)؛ آیت‌الله سیدمحمد فقیه، در بخش حفظ کل قرآن؛ محمدمهدی بحرالعلوم، در بخش خوشنویسی (کتابت قرآن)؛ مصطفی اشرفی، در بخش مدیریت قرآنی؛ مهدی محمدی، در بخش قرائت؛ صالح اطهری‌فرد، در بخش آموزش و داوری قرآن؛ معصومه عباسی‌نظری و سیدجواد سادات‌فاطمی، در بخش تحقیق و پژوهش‌های قرآنی؛ مهدی خواجه‌پیری و در بخش ترجمه قرآن کریم؛ حمیدرضا مستفید مورد تجلیل قرار گرفتند.

سپس هر یک از خادمان به ارائه مطالب و پیشنهاداتی نسبت به گسترش فرهنگ قرآنی پرداختند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید