کد خبر: 335742
۰
۰
نسخه چاپی

۲۴ مرکز خصوصی ارائه دهنده خدمات بهزیستی در قم افتتاح شد

مدیرکل بهزیستی قم در حاشیه این آیین که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد ، اظهار داشت: سازمان بهزیستی پس از ۲۰ سال که از تصویب قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت می گذرد موفق شده بند ۴ ماده ۲۶ این قانون را عملیاتی کند.

مهدی پهلوانی ستوده افزود: همزمان ۲۴۰۰ مرکز برای ارائه خدمات طرح مثبت زندگی به نام مراکز خدمات بهزیستی در محلات کشور دایر شده که ۲۴ مرکز آن مربوط به قم می باشد.

وی با اشاره به اینکه مراکز فوق با همکاری مردم و توسط موسسه های خیریه در مناطق مختلف روستایی و همچنین سطح شهر قم ایجاد شده است یادآور شد: این مراکز در حقیقت یک بهزیستی کوچک در یک محله ای از استان هستند که با مشارکت مردم بر مبنای محله محوری و مددکار محوری و با استفاده از مددکاران و علم روز به مددجویان خدمات ارائه می دهند.

پهلوانی با تاکید بر اینکه این مراکز کاملا غیر دولتی هستند و با سرمایه های مردم و موسسه های خیریه آماده به کار شدند افزود: در این مراکز ۲۲ خدمت اولیه بهزیستی ارائه می شود که رسیدگی به مددجویان بهزیستی و تشکیل پرونده و خدمات مددکاری برای آنها از جمله این خدمات به شمار می آید.

وی ادامه داد: برنامه های اجتماع محوری که امکان انجام آن در محلات است و همچنین شناخت توانمندی های محله و استفاده از این توانمندی ها برای رفع نیاز اهالی و ساکنان محله و اقدام هایی نظیر غربالگری نیز در این مراکز ارائه می شود.

مدیرکل بهریستی قم بیان کرد: از آنجا که قرار است مراکز یاد شده با مشارکت مردم فعالیت کنند مردم هر محله دست به دست هم بدهند تا با کمک خیران بتوانیم مشکل های نیازمندان را حل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۲۱ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی قم قرار دارند افزود: مددجویان بهزیستی استان از بخش های مختلفی تشکیل شده و حدود ۲ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش هستند.

وی اضافه کرد: بخشی دیگری از مددجویان بهزیستی قم نیز ایتام و افراد بی سرپرست و یا فاقد سرپرست موثر و همچنین بهبودیافته گان از اعتیاد و آسیب های اجتماعی می باشند.

پهلوانی در پایان با اشاره به هزینه هایی که بهزیستی برای پیشگیری از معلولیت انجام می دهد بیان کرد: تلاش این دستگاه حمایتی جلوگیری از موالید جدید دچار معلولیت است ولی متاسفانه آسیب هایی که از تصادف و سوانح رانندگی است همچنان به تعداد معلول های مددجوی بهزیستی استان می افزاید.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید