تمامی افراد ورودی به کشور از مرزهای قصرشیرین پایش کرونا می‌شوند

به گزارش خبرنگار ما، مرادعلی تاتار روز دوشنبه در جلسه هماهنگی تشدید مراقبت های بهداشتی در مرزهای قصرشیرین به منظور مقابله با ویروس کرونا، افزود: طبق مصوبه های ستاد ملی و ستاد استانی کرونا از همه کسانی که از مرزهای خسروی و پرویزخان وارد این شهرستان می شوند، نمونه گیری کرونا انجام می شود.

وی اظهار داشت: ما اولین شهرستانی بودیم که در مرزهای خسروی و پرویزخان از افرادی که وارد کشور می شوند، تست کرونا گرفتیم و هم اکنون این اقدام تداوم دارد و تمامی ادارات مربوط و قرنطینه های بهداشتی مرزها نیز پای کار بوده اند از این رو تاکنون مشکلی در این خصوص نداشته ایم.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: با استفاده از کیت های تشخیصی کرونا مسافرانی که دارای علایم بیماری های ویروسی باشند در زمینه بیماری کووید ۱۹ پایش می شوند و در صورت مثبت شدن نمونه انجام شده از ورود مسافران بیمار به کشور جلوگیری شده و بازگشت داده می شوند.

او گفت: هم اکنون مبادلات تجاری و مسافری در مرزهای پرویزخان و خسروی این شهرستان با عراق با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

تاتار ادامه داد: تردد مسافری در مرزهای این شهرستان ممنوع است و هیچ مسافری از خسروی و پرویزخان حق ورود به کشور را ندارد.

او اضافه کرد: همچنین پایش رانندگان و کامیون های حامل کالاهای صادراتی در راستای مقابله با ویروس کرونا در مرز رسمی پرویزخان انجام می شود ضمن اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مرز خسروی نیز تشدید شده است.

وی گفت: روزانه ۸۰۰ تا یک هزار دستگاه خودرو و کامیون از مرز رسمی پرویزخان تردد می کنند و شمار زیادی از تجار، کارگران و رانندگان در این معبر بین المللی فعالیت می کنند.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: البته با توجه به زمانبر بودن و معطلی ۲۰ دقیقه ای انجام نمونه گیری کرونا باید تدبیری حاصل کرد که به روند صادرات خللی وارد نشود.

تاتار گفت: تاکید استاندار کرمانشاه به عنوان رییس ستاد کرونا استان هم بر این است که هیچ کس از مرزهای ما نباید بدون نمونه گیری و انجام تست وارد کشور شود.
او ادامه داد: ویروس جدید جهش یافته انگلیسی کرونا بسیار خطرناک است و ظرف ۴۸ ساعت می تواند فرد را از بین ببرد.
وی گفت: سطح بهداشتی در عراق بسیار پایین است از این رو باید مرزها را با این کشور کنترل کنیم و اقدام های مراقبتی تشدید شود چون اولویت ما حفظ سلامت و صیانت از جان مردم است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید