کهن‌شهر مراغه از پذیرش میهمانان نوروزی معذور است

سیدعلی موسوی روز دوشنبه در جلسه ستاد بحران و سفرهای نوروزی مراغه افزود: با توجه به تاکید اخیر رهبر انقلاب در آیین روز درختکاری امسال، خودداری از سفرهای نوروزی باید مورد توجه آحاد مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا شهروندان مراغه‌ای نیز از سفرهای غیرضروری و نیز برگزاری تجمع‌های خانوادگی و نیز آیین‌های پایان سال از جمله چهارشنبه‌سوری خودداری کنند.

وی با تاکید بر رعایت تمهیدات لازم در جهت پیشگیری از حوادث غیرمترقبه در این شهرستان، اضافه کرد: با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال و چالش و بحران بیماری کرونا، تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان موظف به رعایت موازین بهداشتی و ایمنی هستند.

وی با بیان اینکه تعداد جان‌باختگان کرونا در این شهرستان طی یک سال گذشته به حدود ۵۰۰ نفر رسیده، بیان کرد: شرایط پایدار نسبی از لحاظ وضعیت کرونایی مراغه حاصل تلاش‌ها و همکاری تمامی نهادها و شهروندان است.

وی افزود: تداوم و بهبود وضعیت کرونایی این شهرستان نیز با فرهنگ‌سازی و رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی ممکن خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به در پیش بودن فصل بارندگی، بسیج امکانات و رعایت تمهیدات لازم برای آمادگی در برابر وقوع هرگونه سیل احتمالی در مسیل‌ها از جمله ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها ضروری است.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای کاهش مشکلات ترافیک و تردد برون‌شهری، اقدامات موثری از سوی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای رفع نقاط پرخطر جاده فعلی مراغه - هشترود انجام شده است.

وی افزود: با وجود تامین و تخصیص بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پروژه آزادراه مراغه - هشترود در سایه تلاش نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر و استاندار آذربایجان‌شرقی، پیش‌بینی می‌شود قطعات دوم و سوم آن تا تیر سال آینده به بهره‌برداری برسد.

جانشین ستاد بحران و معاون عمرانی فرماندار مراغه نیز با اشاره به محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان، گفت: بر اساس مصوبه ستاد کرونا برگزاری هرگونه نمایشگاه نوروزی در این شهرستان ممنوع است.
نقی مسکینی افزود: عوامل انتظامی و راهور نیز در اجرای محدودیت‌های کرونایی در آستانه سال جدید تلاش داشته باشند و شهروندان نیز موظف به رعایت مصوبه‌های ستاد مقابله با کرونا هستند.

وی ادامه داد: شهرداری نیز با همکاری فرماندهی انتظامی موظف به ساماندهی دستفروشان و جلوگیری از برگزاری بازارچه‌های فروش و آیین‌های مربوط روزهای پایانی سال است.

وی اضافه کرد: لایروبی مسیل رودخانه‌های خارج و داخل شهری برای پیشگیری از بروز حوادث غیرمترقبه و سیل باید ادامه یابد و تمامی مدیران شهرستانی در روزهای تعطیلات نوروزی در محل خدمت خود حاضر باشند.

به گزارش قم پرس ماهیت تهاجمی ویروس کرونا، برگزاری تجمع‌ها و آیین‌های پایان سال و احتمال شروع موج چهارم، مهم‌ترین نگرانی مسئولان طی روزهای پیش‌رو است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید