جلسه سلامت در حوادث و سوانح و کمیته پدافند غیر عامل برگزار شد

به گزارش قم پرس، پیرحسین کولیوند دبیر شورای سیاستگذاری سلامت در حوادث و سوانح ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در حوزه سلامت بر آمادگی برای ایام پیش رو از قبیل چهارشنبه آخر سال، نوروز و اعیاد مذهبی، سیلاب‌ها تاکید کرد و افزود: با توجه به مواجه کشور با پاندمی کرونا، بایستی مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی، درمانی از سطح آمادگی بالاتری نسبت به سال گذشته برخوردار باشند.

وی گفت: کلیه معاونت‌های تخصصی و سازمان‌های همکار در تاریخ ۲۵ اسفند لغایت ۱۵ فروردین ، نمایندگان خود را برای حضور در EOC جهت تبادل اطلاعات و تهیه گزارش‌های مرتبط معرفی نمایند.

کارشناسان حاضر در این جلسه برنامه‌های آمادگی حوزه پیش بیمارستانی، بهداشت، درمان و غذا و دارو را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در ادامه این جلسه اقدامات و برنامه‌ها پیش بینی شده در دبیرخانه شورا به تفکیک کارکردهای فاز آمادگی (اعم از هماهنگی، ارزیابی خطر، برنامه پاسخ، تأمین دارو و تجهیزات آموزش و تمرین) ارائه شد.

همچنین مطابق برنامه‌های پیش بینی شده در معاونت بهداشت و با توجه به اهمیت اقدامات پیش بینی در شرایط فعلی، تمرکز این حوزه بر شناسایی و تمرکز به افراد مبتلا و مشکوک در غالب طرح شهید سلیمانی خواهد بود که در این راستا هماهنگی‌های لازم پیرامون آماده باش از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین صورت گرفته است و نیز با توجه به وضعیت استان خوزستان و میزان سرایت بالای ویروس که منجر به میزان سرایت بالا و تغییر رفتار ویروس که منجر به ابتلاء به افراد جوان‌تر و مادران باردار شده است توجه ویژه به گروه‌های آسیب پذیر و اعمال استانداردهای سخت‌گیرانه تر مورد تاکید قرار گرفت.

برنامه‌های حوزه درمان وزارتخانه نیز در چارچوب آمادگی مراکز درمانی دولتی و خصوصی اعم از مطب‌ها و مراکز منتخب برای ارائه خدمات در موارد سکته قلبی و مغزی به صورت ۲۴ ساعته در ایام نوروز ارائه شد.

در پایان جلسه برنامه‌های حوزه غذا و دارو به منظور تأمین و توزیع مناسب دارو و تجهیزات و بستر سازی برای دسترسی به اقلام مورد نیاز با هزینه مناسب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید