کد خبر: 335782
۰
۰
نسخه چاپی

بودجه ۱۴۰۰ شهرداری قم تصویب شد

رییس شورای اسلامی شهر قم در این جلسه، اظهار داشت: ۳ هزار و ۴۳۱ میلیارد تومان لایحه پیشنهادی شهرداری به شورای اسلامی شهر قم برای سال آینده بود که در نهایت بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری قم به مبلغ ۳ هزار میلیارد و ۶۲ میلیون تومان تصویب شد.

عبدالله جلالی با اشاره به تفاوت بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری با بودجه سال‌جاری اضافه کرد: این بودجه نسبت به اصلاحیه بودجه سال ۹۹، ۷ درصد افزایش داشته‌است.

رییس شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: بودجه جاری سال آینده شهرداری قم ۸۷۸ میلیارد تومان پیش بینی شده‌ و یکهزار و ۹۲۰ میلیارد تومان نیز برای فعالیت‌های عمرانی در نظر گرفته شده‌است.

به گفته جلالی، نسبت بودجه جاری به عمرانی شهرداری قم در سال آینده ۲۹ به ۷۱ درصد خواهد بود.

وی اظهار داشت: برای تکمیل متروی قم در بودجه سال آینده ۱۱۴ میلیارد تومان پیش بینی شده‌است، همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان نیز توسعه فضای سبز در نظر گرفته شده‌است.

وی با بیان اینکه لایحه بودجه سال آینده شهرداری قم دارای ۱۸ تبصره است، ادامه داد: در بودجه سال آینده شهرداری قم ۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه ظرفیت حمل و نقل عمومی، ۳۶۰ میلیارد تومان برای تملکات پیش روی پروژه های شهری و ۷۰ میلیارد تومان برای توزیع آسفالت در معابر شهری پیش بینی شده‌است.

رییس شورای اسلامی شهر قم گفت: در سال ۱۴۰۰ پروژه جدید و شاخصی در قم نخواهیم داشت و تمام همت شهرداری قم به تکمیل پروژه های نیمه تمام صرف خواهد شد.

به گفته وی، ارائه خدمات بهینه و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، برون سپاری و الکترونیک کردن خدمات، ارتقای سرانه فضای سبز و ساماندهی ورودی های شهر، توجه به احیای بافت های فرسوده با حفظ هویت فرهنگی، افزایش و تکمیل خطوط بازیافت زباله های شهری از راهبردهای مهم بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری قم است.

جلالی یادآور شد: پروژه شهید کاظمی و منوریل دو پروژه‌ای است که در سال آینده باید پیگیری‌های لازم برای تعیین تکلیف آنها صورت بگیرد. ساماندهی اطراف حرم مطهرحضرت معصومه(س)، سکونتگاهای غیررسمی و محدوده مسجد مقدس جمکران در بودجه سال آینده با نگاه به اراضی ۳۲ و ۴۸ هتکاری شهرک پردیسان دنبال خواهد شد.

وی افزود: سهم شهرداری ها از محل یارانه بازآفرینی بافت فرسوده، مترو و ناوگان اتوبوس رانی برای ارائه خدمات مورد انتظار در سال آینده باید توسط مجموعه مسوولان استانی پیگیری شود.

وضعیت خطرناک ایمنی تونل غدیر

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم در این جلسه با اشاره به مشکلات و نقاط ضعف تونل غدیر در صورت بروز حوادث احتمالی، اظهار داشت: خروجی‌های اضطراری در این تونل هنوز احداث نشده و کپسول های آتش نشانی نیز مورد سرقت قرار گرفته و تمام آنها خالی است.

سید مجتبی سبحانی ثابت افزود: عدم وجود تجهیزات نظارتی و دوربین و برق اضطراری و عدم مهارت کافی نیروهای امدادرسانی سبب شده در در صورت بروز حادثه امر نجات و مهار بحران بسیار دشوار باشد.

وی با اشاره به مانور اخیر امداد و نجات در تونل غدیر قم که طی روزهای گذشته برگزار شد، گفت: وقتی در این تونل برق قطع می‌شود و آتش سوزی به وقوع می‌پیوندد عملا امکان امدادرسانی به معنای واقعی کلمه قفل می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: ورودی و خروجی ‌ای این تونل به شکلی است که در صورت بروز هر نوع حادثه ای به ویژه در ساعات پرتردد وضع امدادرسانی غیرممکن و بسیار سخت خواهد بود.

سبحانی ثابت اضافه کرد: در بودجه سال آینده شهرداری قم باید بودجه لازم برای احداث ورودی و خروجی های اضطراری و نصب دوربین‌های نظارتی پیش بینی شود تا در آینده مانند حادثه میدان کشاورز که سبب فوت یک خانواده سه نفره شد بار دیگر وجهه شهرداری قم مکدر نشود.

به گفته وی، در بودجه سال ۱۴۰۰ ردیف بودجه ای برای انجام مانورهای امداد و نجات در محورهای پرتردد شهری مانند تونل غدیر پیش بینی شده است.

توزیع ۲۵۰ هزار تن آسفالت در معابر شهری

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم نیز اظهار داشت: شهرداری قم ۲۵۰ هزار تن آسفالت سال آینده در سطح شهر قم توزیع خواهد کرد و به همین منظور با درخواست شهرداری برای خرید قیر به میزان ۴۰ میلیارد تومان از طریق مناقصه موافقت به عمل آمده است.

مجید اخوان اضافه کرد: با نظر موافق شورای شهر قم در جهت کمک به بیمارستان مادر طی یک سال آینده عوارض مربوط به تکمیل و بهره برداری از این مرکز درمانی تمدید نخواهد شد و پیش از این نیز مراکز درمانی از تسهیلات ویژه شهرداری قم برخودار شده اند.

به گفته وی، اصلاحیه بودجه سال ۹۹ سازمان پایانه های مسافری به میزان ۶ میلیارد ۷۸۰ تومان که ۵۰ درصد آن صرف حقوق پرسنل می شود از محل فروش یک قطعه زمین متعلق به شهرداری قم تامین خواهد شد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم گفت: اصلاحیه بودجه سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم در سال ۹۹، نیز از ۱۲ میلیارد تومان مصوب با کاهش یک میلیاردی تومانی در شورای شهر قم به میزان ۱۱ میلیارد تومان تصویب شد.

اخوان در ادامه اظهار کرد: شورای اسلامی شهر قم تلاش کرده تا بودجه سال آینده را کاملا واقع بینانه تصویب کند تا کسری بودجه کنونی در تلفیق سال آینده بودجه شهرداری قم تکرار نشود.

وی با اشاره به منابع درآمدی سال آینده شهرداری قم اظهار داشت: ۸۰۰ میلیارد تومان از محل عوارض ساختمانی و یک میلیارد تومان ۲۰۰ میلیون تومان از محل فروش دارایی و اراضی ها پیش بینی شده است و وصول ۹۵۰ میلیارد تومان از درآمدهای پیش بینی شده منوط به همکاری های فرانهادی است.

عضو شورای اسلامی شهر قم نیز بیان کرد: بودجه سال آینده شورای اسلامی شهر قم با افزایش ۸ میلیون تومانی به میزان ۲ میلیارد و ۹۸۵ میلیون تومان به اضافه ۴۵۰ میلیون تومان هزینه حسابرسی و نیروهای قرارداری پیش بینی شده است.

زین العابدین قراچورلو گفت: سقف بودجه داخلی شوراهای اسلامی شهر و روستا طبق ابلاغیه وزارت کشور نباید از ۴ میلیارد تومان تجاوز کند.

وی اظهار داشت: طی چند سال گذشته شهرداری قم در برگزاری بسیاری از برنامه‌های فرهنگی، آیین‌های ملی-مذهبی و پیشبرد برخی پروژه‌های مهم عمرانی و عمومی تنها مانده و حمایت های فرااستانی قطع شده است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید