کد خبر: 337635
۰
۰
نسخه چاپی

تقویت وتوانمندسازی حوزه علمیه خواهران در عرصه تولید اندیشه اسلامی

به گزارش قم پرس حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در دیدار با حجت‌الاسلام محمد حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور که ظهر چهارشنبه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، گفت: تفاهم‌های مناسبی با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در عرصه‌های مختلف صورت یافته است که این تفاهم‌ها مثبت بوده و پیشرفت مناسبی داشته است. امیدواریم در سال جدید این تفاهم‌ها بیشتر شده و روابط دو نهاد تعمیق شود تا شاهد همکاری‌های عالی‌تری باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه طی سه سال گذشته مسیر مناسبی را در حوزه‌های علمیه خواهران شروع کرده‌ایم، افزود: به دنبال نزدیک کردن آمارهای حوزوی به واقعیت و افزایش سطح علمی اساتید و طلاب هستیم.

حجت‌الاسلام بهجت پور با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته در افق ۱۵ سال آینده حوزه‌های علمیه خواهران گفت: طبق برنامه به سمت مرجعیت دینی در عرصه مسائل زن و خانواده حرکت می‌کنیم و برای رسیدن به این مهم، سه دوره پنج ساله در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام بهجت پور با بیان اینکه در دوره اول ۵ ساله به دنبال تقویت و توانمندسازی درونی هستیم، گفت: ایجاد اقدامات تمهیدی برای تأمین استانداردها به همراه رفع نواقص و آسیب‌ها در برنامه مد نظر حوزه علمیه خواهران، ایجاد صاحب نظر و کارشناس در اسلام و اندیشه‌های ناب محمدی به ویژه در عرصه زن و خانواده هم هدف دوم از دوره دوم ۵ ساله است.

وی با اشاره به دوره سوم ۵ ساله حوزه‌های علمیه خواهران در توانمند سازی در عرصه تولید اندیشه و علم اسلامی، گفت: این ظرفیت طوری بروز پیدا خواهد کرد که همه دستگاه‌ها، حوزه‌های علمیه خواهران را به عنوان محور و مرجع مسائل زن و خانواده بشناسند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، با اشاره به سیاست‌های حوزه‌های علمیه خواهران نسبت به اداره امور بانوان توسط خود خانم‌ها گفت: با همین نگاه به دنبال رفع موانع و آسیب‌های موجود و همچنین ارتقا و کیفیت بخشی برنامه‌ها و فعالیت‌ها در سطح مدارس علمیه هستیم.

وی افزود: پیگیر هستیم نهادهای دینی در امتداد حوزه‌های علمیه حرکت کنند و تعاملات مناسبی بین حوزه علمیه و سایر دستگاه‌های متولی امور فرهنگی برقرار گردد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید