تصمیماتی برای محدودیت‌های جدید کرونایی در فارس گرفته شد

به گزارش قم پرس،استاندار فارس پنجشنبه در ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: پیک جدید و چهارم شیوع کرونا آغاز شده و نیازمندیم که سخت گیری های جدیدی اعمال شود هرچند که موجب نگرانی و زحمت مردم شود اما ناگزیر هستیم سلامت و جان مردم را در اولویت قرار دهیم.

عنایت الله رحیمی با بیان اینکه شاید مردم بتوانند تحمل جیب خالی را کنند اما نباید جان آنها را به خطر مواجه کرد،اظهار داشت: محدودیت‌های جدید از ۱۹ فروردین در سراسر استان و شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی اعمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه بیمارستان های خصوص و دولتی فارس برای در اختیار گذاشتن تخت های عادی و آی سی یو ملزم شده‌اند،گفت: بیمارستان‌های ثابت و سیار دستگاه‌های نظامی و انتظامی استان برای پشتیبانی و پذیرش بیماران کرونایی در حالت آماده باش قرار دارند.

استاندار فارس اظهار داشت: طرح سپهبد شهید سلیمانی با عنوان طرح محله محور با شدت بیشتری اجرا می شود و همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با این طرح هستند.

وی ادامه داد: برابر تصمیمات ستاد ملی کرونا فعالیت مشاغل گروه دو ،سه و چهار براساس رنگ بندی در شهرهای قرمز استان ممنوع است، ورود و خروج به شهرهای قرمز و نارنجی توسط نیروی انتظامی و در صورت نیاز با همکاری بسیج کنترل و از ورود خودروهای غیربومی و خروج خودروهای بومی ممانعت می شود.

استاندار فارس اعلام کرد: حمل و نقل عمومی درون شهری در سراسر استان محدود و فعالیت مترو شیراز از شنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۰ تعطیل خواهد شد.

وی بر رعایت پروتکل ها و تشدید نظارت‌ها تاکید کرد و گفت: هر شخص حقیقی و حقوقی که سلامت جامعه را به خطر بیاندازد اعمال قانون و مورد مواخذه قرار خواهد گرفت و شعب ویژه رسیدگی برای برگزارکنندگان مراسم ختم، عروسی و دورهمی و فعالیت کافی شاپ ها و رستوران‌های متخلف و افراد آلوده ای که رعایت قرنطینه را نکنند تشکیل می شود.

استاندار فارس با اعلام اینکه همه فعالیت های تجمعی در سراسر استان ممنوع است،گفت: همه مراکز ورزشی و فرهنگی تعطیل می شود و شهرداری های سراسر استان نیز باید تابلوهای تبلیغاتی خود را در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار دهند تا آگاه سازی و اطلاع رسانی به جامعه تسریع شود.

وی عنوان کرد: تعداد کارکنان دولت در قالب دورکاری در شهرهای قرمز به یک سوم حضور پرسنل و در شهرهای نارنجی به یک دوم کارکنان تقلیل می یابد.

وی با درخواست توسعه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی ادارات و اصناف ،افزود: ماسک و محلول ضدعفونی با قیمت مناسب در دسترس عموم مردم قرار گیرد و نمازجمعه در شهرهای قرمز و نارنجی نیز برگزار نخواهد شد.

رحیمی ادامه داد: هلال احمر ورود مسافرین خارجی را در فرودگاه های استان کنترل و طرح تذکر لسانی و توزیع ماسک را نیز در معابر پرتردد دنبال کند.

وی اضافه کرد: برگزاری همه مراسمات عروسی و ختم در استان فارس ممنوع است و مقام قضایی با برگزار کنندگان برخورد جدی می کند.

رحیمی با تاکید بر اینکه اکسیژن به اندازه کافی برای شرایط اضطراری در سطح استان باید تامین شود،گفت: دفاتر پیشخوان ساعت خدمات دهی را افزایش دهند و اجازه ایجاد صف و تجمع ندهند و نوبت دهی بصورت اینترنتی انجام شود.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید