کد خبر: 337746
۰
۰
نسخه چاپی

۶۳ داوطلب انتخابات مجلس خبرگان در قم نام‌نویسی کردند

"مرتضی حیدری" پنجشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: از این تعداد ۳۶ تن برای تهران، ۱۴ تن برای قم، هفت برای خراسان رضوی و ۶ تن برای مازندران ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون، فرمانداری قم مجاز شده بود، علاوه بر ثبت نام داوطلبان استان قم، از داوطلبان استان های دیگر (خراسان رضوی، تهران و مازندران) هم در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کند.

با توجه به ارتحال آیات محمدعلی تسخیری، سید هاشم بطحایی گلپایگانی و ابراهیم امینی نجف‌آبادی در حوزه انتخابیه استان تهران و آیات محمدتقی مصباح یزدی، محمد یزدی و نورالله طبرسی در حوزه انتخابیه استان‌های خراسان رضوی، قم و مازندران؛ انتخابات میاندوره‌ای برای تعیین جایگزین آنان در این استان‌ها برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به ادامه ثبت نام در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری گفت: در پایان روز چهارم نام‌نویسی در این انتخابات، در مجموع ۳۷۱ تن برای نامزدی در انتخابات مذکور در بخش های پنج‌گانه قم ثبت نام کرده اند.

وی افزود: در این انتخابات نیز تاکنون ۹۳ تن برای بخش مرکزی، ۹۳ تن برای بخش خلجستان، ۸۳ تن برای بخش کهک، ۵۹ تن برای بخش سلفچگان و ۴۳ تن برای بخش جعفرآباد ثبت نام کرده اند.

وی اعلام کرد: آخرین مهلت ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ فروردین‌ماه جاری ادامه دارد.

استان قم شامل پنج بخش جعفرآباد، سلفچگان، خلجستان، کهک و مرکزی است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود./

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید