ابتلای ۳۵۵نفر در استان سمنان به کرونا/ ۳نفر فوت کردند

به گزارش قم پرس آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت منتهی به شامگاه جمعه سه بیمار کرونایی در سطح استان سمنان جان خود را از دست داده‌اند در نتیجه تعداد بیماران فوتی کرونایی در استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون به عدد ۹۵۲ افزایش یافت.

طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۵ مورد بیمار جدید کرونایی نیز در سطح استان سمنان شناسایی شده که بیشترین میزان در روزهای اخیر است همچنین تعداد بیماران بستری استان به عدد ۲۸۰ رسید، از ابتدای شیوع کووید ۱۹ تاکنون در سطح استان ۲۹ هزار و ۲۸۴ نفر به این بیماری مبتلا شدند که ۲۱ هزار و ۵۷۴ نفر از این بین به صورت سرپایی مداوا و یا جان خود را از دست دادند و هشت هزار و ۲۳۸ نفر نیز بعد از بستری در بیمارستان بهبود و مرخص شده‌اند.

در ۲۴ ساعت منتهی به شامگاه جمعه همچنین ۳۸ بیمار کرونایی نیز در سطح استان سمنان با بهبودی از بیمارستان مرخص شده‌اند. بدین ترتیب احتمال تغییر رنگ شهرهای استان بازهم وجود دارد.

هم اکنون شهرستان‌های سمنان، شاهرود و دامغان و میامی و همچنین گرمسار در وضعیت قرمز، مهدی‌شهر و سرخه در وضعیت نارنجی و آرادان در وضعیت زرد قرار دارد و شرایط اصلاً مساعد نیست.

رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، الزامات بهداشتی، شستشوی دستان، دوری از تجمعات و مهمانی‌ها توصیه مهم مسئولان بهداشت و درمان به مردم است. محدودیت‌ها نیز طبق رنگ‌بندی از شنبه مجدداً احیا می‌شوند.

استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی در سمنان و شاهرود است که آمار کرونای استان در واقع مجموع داده‌های ارائه شده از سوی این دو دانشگاه محسوب می‌شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید