۳ کرونایی در منطقه کاشان جان باختند

به گزارش قم پرس، مریم امیدی روز ‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شمار بستری مبتلایان کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با روند افزایشی در ۲۴ ساعت گذشته از ۲۶۱ به ۲۷۲ نفر رسید که ۲۳۸ بیمار در کاشان و ۳۴ بیمار در آران و بیدگل بستری تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

وی شمار موارد بستری بیماران کووید ۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی این منطقه را ۲۵ نفر اعلام و اضافه کرد: ۲۳ نفر از بیماران در کاشان و ۲ نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

ثبت ۱۱۸ مورد جدید کرونا در منطقه کاشان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۱۱۸ مورد جدید به ۱۷ هزار و ۳۳۶ نفر رسید.

امیدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۲ بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد ۳۷ نفر در کاشان با سن ۲۴ تا ۸۱ سال و پنج نفر از آران و بیدگل با سن ۳۸ تا ۹۵ سال تحت مراقبت و درمان هستند.

وی افزود: از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون ۱۵۲ هزار و ۳۴۰ نفر به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان مراجعه کردند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اضافه کرد: در این مدت، ۹ هزار و ۳۶۳ بیمار حاد تنفسی نیز تاکنون از بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل ترخیص شدند.

به گفته وی، ۴۰ نفر نیز به درمانگاه‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان مراجعه کردند.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

همراه با موج چهارم شیوع کرونا در کشور وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل روزهای گذشته از زرد به نارنجی تغییر یافت و وضعیت کاشان ۱۶ فروردین قرمز شد.

بر پایه مصوبه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا مشاغل گروه‌های ۲ و ۳ و ۴ در وضعیت قرمز تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌شوند و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک با جدیت بیشتری مورد پایش قرار خواهد گرفت.

همچنین خروج خودروهای بومی از شهرستان‌های نارنجی و قرمز و ورود خودروهای غیربومی به این شهرستان‌ها ممنوع است.

ویروس کرونا اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید