بیمارستان بزرگ دزفول برای درمان بیماران کرونایی متمرکز می‌شود

علی فرهمندپور عصر شنبه به رسانه های دزفول اعلام کرد: وضعیت کرونایی دزفول کماکان قرمز است و در حال حاضر ظرفیت تخت های بیمارستانی شهرستان دزفول برای بستری بیماران کرونایی کامل پر شده است.
وی با بیان اینکه میزان ابتلا، فوت و بیماران سرپایی و بستری در شهرستان دزفول افزایش یافته است گفت: در حال حاضر بخش اطفال بیمارستان بزرگ دزفول به بیمارستان آیت اله نبوی منتقل شده و بخشی از کادر درمان و پزشکی بیمارستان ۵۸۰ ارتش نیز برای کمک به کادر درمان بیمارستان دزفول به این بیمارستان اعزام شدند که قابل تقدیر است .
وی افزود: مرکز زایمان حضرت زینب (س) دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در مدت کمتر از ۴۸ ساعت آماده شده و با تجهیز وسایل سرمایشی و اکسیژن، بخشی از بیماران غیر کرونایی به این مرکز درمانی منتقل می شوند تا بتوانیم بیمارستان بزرگ دزفول را برای درمان بیماران کرونایی متمرکز کنیم.
فرهمندپور در خصوص تامین کادر پزشکی نیز گفت: طی فراخوانی که داده شد مبالغی از سوی خیرین سلامت برای تامین تجهیزات پزشکی جمع آوری شدو تعدادی از پزشکان متخصص با همکاری نظام پزشکی اعلام آمادگی کردند تا در اورژانس کرونایی بیماران سرپایی را ویزیت و به بخش های مربوطه منتقل کنند.
فرماندار دزفول گفت: هلال احمر نیز بخشی از تجهیزات و پرسنل را وارد میدان کرده و در حال حاضر با بحرانی مواجه شدیم که تعداد بیماران ورودی بیمارستان بزرگ دزفول با حالت حاد بسیار زیاد است این در حالی است که بارها هشدار داده شده است که افراد در صورت مشاهده کوچکترین علائم بیماری به بیمارستان مراجعه کنندتا زمان کافی برای درمان در اختیار باشد.
وی افزود: تعداد زیادی از بیماران با حال وخیم به بیمارستان مراجعه می کنند که این امر باعث می شود کادر پزشکی فرصت رسیدگی سریع را نداشته باشند.
فرهمندپور گفت: بخش آی سی یو بیمارستان بزرگ دزفول پر شده و در صورت نیاز به اکسیژن، بیماران باید به بخش مراقبت های ویژه منتقل شوند، این امر آزاردهنده است که در تلاش هستیم با دسته بندی بیماران بتوانیم این مشکل را نیز برطرف کنیم.
وی از درمانگاه های بخش خصوصی در شهرستان دزفول خواست با توجه به موجب سنگین شیوع کرونا در این شهرستان به عنوان بیمارستانهای معین در بخش درمان بیماران وارد میدان شوند ضمن اینکه در صورت نیاز باید بیماران را برای مداوا به اهواز منتقل کنیم که کار دشواری است.
فرماندار دزفول در خصوص اعمال محدودیت های سراسری گفت: تعطیلی اصناف از امروز ابلاغ شد و از امشب نظارت کامل بر روند فعالیت اصناف در این شهرستان انجام خواهد شد.
وی از شهروندان خواست از شب نشینی در پارک ها و فضای سبز خودداری کنند، زیرا دچار بحران شده ایم و مردم باید همکاری لازم را داشته باشند.
فرهمند پور گفت: از فردا نیز محدودیت های ترافیکی در سطح شهرستان دزفول اجرا می شود، طبق برنامه ریزی ستاد کرونا، ارگان های مربوطه به چهار قسمت تقسیم و محدودیت ها طبق مصوبه ستاد ملی کرونا اجرا می شوند.
وی گفت: فعالیت ادارات از فردا به صورت یک سوم خواهد بود و تنها برخی ادارات خدماتی با دستور استاندار اجازه فعالیت کامل خواهند داشت.
فرماندار ویژه دزفول همچنین از مسدود کردن جاده ساحلی خبر داد و گفت: طبق دستورالعمل هر فردی که ماسک نداشته باشد و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکند مرتکب جرم شده است و با وی برخورد می شود.
وی از شهروندان خواست برای حفظ سلامتی خود پروتکل های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.

شهرستان دزفول در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید