کد خبر: 337847
۰
۰
نسخه چاپی

مدیر حوزه‌ها: مجلس در این دوره رسالت خطیری بر عهده دارد

به گزارش شنبه شب ایرنا از مرکز خبر حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: این مجلس در آغاز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی قرار داشته و از مسئولیت خطیری برخوردار بوده، سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نیز در این ایام ابلاغ و نیازمند تلاش و همت نمایندگان است.

وی به فرازهایی از ویژگی‌های خاص سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اشاره نمود و افزود: آغاز برنامه هفتم کشور نیز ریل گذاری های مهمی را پیش روی آینده کشور ایجاد خواهد نمود؛ در دوران این مجلس امیدواریم در تراز گام دوم انقلاب اسلامی، دولت جدیدی شکل گرفته و در مسیر اهداف تعالی انقلاب گام بردارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه مجلس امروز در مسیر و مقطع تاریخی و حساس قرار دارد گفت: سیاست‌هایی که در مجمع تشخیص مصلحت نطام مصوب شده و یا مجموعه اسنادی که در شوراهای عالی کشور تصویب می شود اجرای آن، نیازمند ریل‌گذاری بودجه‌ای و عملیاتی و همراهی دولت و مجلس شورای اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به برخی از مصوبه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی که نیازمند عملیاتی سازی است گفت: سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، اسناد و راهبردها و برنامه هفتم کشور باید بیش از پیش مورد توجه دولتمردان و نمایندگان مجلس باشد.

وی با بیان اینکه استعداد ناب، توامان با تربیت درست، بزرگترین سرمایه یک جامعه است، ابراز داشت: علی رغم این که ۱۰ سال قبل قانون جمعیت در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است، همچنان در مراحل تصویب در مجلس شورای اسلامی قرار دارد؛ امیدواریم ورود جدید مجلس به این مهم ثمرات ارزشمندی را در این حوزه داشته باشد.

اعرافی ضمن تقدیر از مجلس شورای اسلامی بابت پیش بینی اعتبارها برای فضای مجازی و شبکه ملی خاطرنشان کرد: نیاز است تا به تقویت استحکام اسکلت و چارچوب‌های قانون‌نویسی اقدام‌های موثری انجام گیرد،

وی بر لزوم توجه به مسائل بین الملل انقلاب اسلامی تأکید ورزید و اذعان داشت: ظرفیت‌های انقلاب اسلامی بسیار فراتر از آن چیزی است که مشاهده می‌شود؛ انقلاب اسلامی از قدرت گفتمانی فکری و معرفتی جدی در دنیا برخوردار است.

اعرافی بر اهمیت توجه به مطالعات فرهنگی و اجتماعی ستاد ملی کرونا تاکید نمود و یادآور شد: نیاز است تا ارتباط تصمیم‌های ستاد ملی کرونا با مسائل فرهنگی و اجتماعی کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به ویژگی ‌های برنامه پنج ساله حوزه، و تنظیم ۹۰۰ برنامه در ۴۰ محور، تصریح کرد: طرح آمایش حوزه های علمیه و ارتباط حوزه با کف جامعه ناظر به انواع مسائل و آسیب‌های اجتماعی از موضوع‌های مهمی است که حدود ۸۰ کارکرد را هدف گذاری نموده است./

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید