پلمب تالار عروسی و چند خبر کوتاه از منطقه شمال اصفهان

پلمب یک تالار عروسی و بازداشت متصدی آن

دادستان کاشان با اشاره به برگزاری آیین جشن عروسی در یکی از تالارهای عروسی واقع در کاشان گفت: این تالار پذیرایی به دلیل نقض شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در شهرهای دارای وضعیت قرمز پلمب و متصدی آن دستگیر شد.

روح‌الله دهقانی افزود: بازگشایی تالارهای عروسی در وضعیت قرمز ممنوع و این اقدام متصدیان تالارها غیرقانونی است.

وی با اشاره به افزایش شیوع ویروس کرونا و وضعیت رنگ‌بندی قرمز در این شهرستان گفت: برخی‌ها این شرایط را درک نکرده و بر خلاف شیوه‌نامه‌های بهداشتی رفتار می‌کنند.

دهقانی با بیان اینکه دادستانی کاشان با افرادی که در راستای نقض شیوه‌نامه‌های بهداشتی رفتار کنند هیچ‌گونه مماشاتی نمی‌کند، افزود: تمامی اصناف طبق ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا در شهرهای دارای وضعیت قرمز باید تعطیل شود.

کاشت پنج هزار نهال در محیط دفن زباله

مدیرعامل شرکت بازیافت منطقه کاشان و آران و بیدگل از کاشت پنج هزار نهال در قالب عقد قرارداد با اداره منابع طبیعی در محیط دفن زباله این شهرستان خبر داد.

محسن حیدری با اشاره به اقدام‌های مربوط به حفر کانال و آماده‌سازی محیط دفن زباله بر پایه این قرارداد افزود: یک هزار اصله نهال در مرحله نخست این طرح کاشته شد و قرار است این مهم در یک دوره پنج ساله و پس از توسعه و زیرسازی محیط دفن، به پنج هزار نهال افزایش یابد.

وی کاشت درخت در محل دفن زباله کاشان را موثر بر پیشگیری از سرعت باد و کاهش اثر مخرب طوفان‌های فصلی دانست و افزود: جلوگیری از گسترش بوی نامطبوع و آلودگی و پخش زباله‌های سبک در فضای منطقه از دیگر مزیت‌های طرح درختکاری است.

مدیرعامل شرکت بازیافت منطقه کاشان و آران و بیدگل ارزش اقدام‌های عمرانی انجام شده در محل دفن زبانه را ۲۰۰ میلیون تومان اعلام و اضافه کرد: این اقدام‌ها شامل دیوارکشی محل پردازش، زیرسازی، فنس‌کشی و ایجاد فضای سبز است.

حیدری با تاکید بر در دستور کار قرار گرفتن آسفالت و جدول‌گذاری محل دفن زباله با اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیون تومان اظهار داشت: موضوع پایش آب زیرزمینی اطراف این محل نیز در قالب عقد قرارداد با اداره محیط زیست و امور آب شهرستان امضا شده است که پس از انجام مقدمات آن مجوز سه تا چهار چاه در اطراف این محل به منظور تایید و اثبات فرضیه نبود نفوذ شیرابه به آب های زیرزمینی دریافت خواهد شد.

وی تصریح کرد: پیش از این هم پژوهش‌های نخستین از سوی کارشناسان و محققان دانشگاه انجام و نفوذ نکردن شیرابه به آب‌های زیرزمینی تایید شد.

آغاز عملیات آبیاری تجمیعی در نیاسر کاشان

رییس اداره امور زیر بنایی مدیریت جهاد کشاورزی کاشان گفت: عملیات اجرایی طرح آبیاری تجمیعی مزرعه خاتون و مسیر جوی مرق از توابع شهر نیاسر آغاز شد.

علی محلوجی در ادامه افزود: با اجرای این طرح نزدیک به ۶۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز می‌شود.

وی اظهار داشت: طرح نامبرده از محل اعتبارهای بلاعوض صندوق حمایت از بخش کشاورزی و مشارکت بهره‌برداران انجام می‌شود.

کارگاه برخط روزه‌داری در ماه رمضان

فرهنگ‌سرای بانو سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، به منظور ارتقای سطح آگاهی شهروندان و حفظ سلامت اعضای خانواده درباره اهمیت تغذیه در ماه مبارک رمضان، کارگاه "سالم روزه بگیریم" را به‌ صورت زنده برگزار می‌کند.

این برنامه در استقبال از ماه مبارک رمضان با همکاری آموزشگاه میزبان یک‌شنبه ۲۲ فروردین انجام می‌شود.

بایدها و نبایدهای غذای سحری، افطاری و اصول تغذیه صحیح در این ماه از مباحث کارشناس برنامه است.

کارگاه زنده ویدیویی "سالم روزه بگیریم" از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ یکشنبه ۲۲ فروردین در صفحه فرهنگ‌سرای بانو (frhngsrabanoo) در اینستاگرام پخش می‌شود.

سقوط کارگر ۳۲ ساله از ساختمان

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت : عملیات امداد نجات توسط ماموران آتش‌نشانی با سقوط و مصدومیت یک کارگر از ارتفاع سه متری یک ساختمان درحال ساخت انجام شد.

روح‌الله فدایی افزود: ماموران تیم‌های امداد و نجات ایستگاه شماره ۲ این سازمان پس از تماس تلفنی ساعت ۱۴:۱۰ دقیقه امروز با شماره ۱۲۵ آتش‌نشانی کاشان، مبنی بر وقوع این حادثه در انتهای خیابان آیت الله سعیدی به محل اعزام شدند.

وی تصریح کرد: ماموران آتش‌نشانی با تجهیزات نجات مربوطه نسبت به انتقال این کارگر به تیم‌های اورژانس در محل حادثه اقدام کردند.

به گفته فدایی، این کارگر ۳۲ ساله در حال فعالیت ساختمانی آرماتوربندی از طبقه دوم به اول سقوط کرده بود.

سخنگوی سازمان در این رابطه از شهروندان عزیز خواست تا اصول ایمنی را در ساخت و سازها رعایت و شرایط ایمنی را در تمامی مراحل کار فراهم کنند تا دیگر وقوع این حوادث را شاهد نباشیم.

واژگونی کامیون بنز تک در اتوبان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان همچنین گفت: پس از وقوع این حادثه تیم عملیاتی ایستگاه پنج سازمان برای احتیاط و جلوگیری از آتش‌سوزی در محل حضور پیدا کرد.

فدایی افزود: حادثه ساعت ۹:۲۹ در اتوبان کاشان - نطنز ۲ کیلومتر بعد از عوارضی رخ داد.

نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در شمال استان اصفهان از سال ۶۹ مسوولیت پوشش رویدادهای خبری شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان و نطنز را با مرکزیت کاشان برعهده دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان واقع شده است.

شهرستان اردستان نیز با بیش از ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان و شهرستان نطنز با ۴۷ هزار نفر جمعیت در فاصله نزدیک به ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید