کد خبر: 337853
۰
۰
نسخه چاپی

لزوم تشکیل و احیای کمیته تبلیغات دینی مجازی

به گزارش قم پرس، به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هشتمین جلسه هماهنگی نهادهای حوزوی با موضوع تبلیغ مجازی، رسانه‌ای و فعالیت‌های هنری در سالن معاونت فضای مجازی، رسانه و هنر، برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، ضمن تبریک سال نو و میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه‌الشریف و خیرمقدم به حاضران اظهار داشت: این جلسه با موضوع تبلیغ نوین یا تبلیغ در فضای مجازی، رسانه و هنر برگزار شده است.

وی در ادامه افزود: کمیته تبلیغ مجازی با حضور نمایندگانی از مراکز و نهادهای مختلف باید قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان تشکیل شود که امر مبارکی خواهد بود. البته در گذشته نیز این کمیته تشکیل شده بود لذا باید دوباره احیا شود.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: در کمیته تبلیغ مجازی باید مشخص شود اعضای این کمیته چه نوع هم‌افزایی‌هایی می‌توانند داشته باشند. همچنین در بحث انتشار خبر، خبرگزاری مهر می‌تواند اخبار حوزه را انتشار دهد و یک فایل را برای حوزه باز کند در قالب مصاحبه، گزارش، نشست تخصصی، یا هر قالب دیگری و اخبار مرتبط با حوزه را منتشر نماید. این خبرگزاری سویه‌های انقلابی دارد.

حجت الاسلام سعید روستا به موضوع نشست‌های مجازی ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: نشست‌های ماه رمضان هم از روز ۱۵ فروردین ماه شروع است. این نشست‌ها شامل سخنرانی افرادی چون دکتر رفیعی، قرائتی، لسانی، خسروپناه، خانم دکتر اردبیلی و … است. مبلغ ۷۰ میلیون تومان برای جوایز آن در نظر گرفته شده است. طلاب و مبلغان سراسر کشور می‌توانند در این نشست‌ها شرکت کنند.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام شیخ الاسلامی معاون فضای مجازی، رسانه و هنر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: در جلسه‌ای که حدود دوسال پیش با حجت الاسلام واعظی رئیس دفتر تبلیغات داشتیم کارویژه‌ای در حوزه فضای مجازی تشکیل شد و بعد از دیدار مسئولین دفتر تبلیغات اسلامی با رهبر معظم انقلاب و تأکیدات ایشان بر ورود مبلغان به فضای مجازی این کارویژه به معاونت فضای مجازی تبدیل شد.

وی در ادامه افزود: با مطالعاتی که انجام شد و با توجه به اقدامات بسیاری که در حوزه فضای مجازی انجام می‌شود، و تأکیداتی که مقام معظم رهبری دارند و بودجه‌هایی که در این عرصه هزینه می‌شود، به این نتیجه رسیدیم که ضعف‌های فناورانه و عدم انطباق منطق ذهنی تصمیم‌گیران عرصه مجازی با منطق حاکم بر فضای مجازی دلیل عدم پیشروی در این زمینه می‌باشد.

در انتهای این نشست حجت الاسلام ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه بیان کرد: در همه استان‌ها شعبه آموزش‌های مهارت‌های کاربردی در حال راه اندازی است.

وی در ادامه افزود: شورای همت شامل دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات و مرکز مدیریت حوزه که در همه بخش‌ها کارگروه تشکیل شده است و در معاونت فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی نیز کارگروه تشکیل خواهد شد. کمیسیون فرهنگی و تبلیغی شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی که تمام مجموعه‌ها فرهنگی و تبلیغی هستند. یک کمیسیون فضای مجازی هم ذیل شورای هماهنگی باید تشکیل شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید