کلاس‌های عملی دانشگاه‌ها برگزار نمی‌شود

علی اکبر صفوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ما درباره فعالیت دانشگاه ها در روزهای قرمز کرونایی، تاکید کرد: وزارت علوم در ماه های گذشته بخشنامه های مورد نیاز برای نحوه فعالیت دانشگاه ها در روزهای قرمز ابلاغ کرده است و این روزها لزومی برای ابلاغ بخشنامه جدید نیست چرا که روال فعالیت دانشگاه ها کاملاً مشخص است.

وی با بیان اینکه بنای نیمسال تحصیلی جاری هم بر ادامه روند آموزش های مجازی است و هیچ پیش بینی برای حضور شدن کلاس ها نداشتیم، اظهار داشت: در بهمن ماه ۹۹، دانشگاه های علمی کاربردی تقاضایی مبنی بر برگزاری کلاس های عملی برای دانشجویان بومی به وزارت علوم ارسال کردند که مورد موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا قرار گرفت. با این حال کلاس های عملی در این شرایط برگزار نمی شود اما آموزش های مجازی همچنان در دانشگاه ها ادامه دارد.

رییس کارگروه آموزش های الکترونیکی وزارت علوم درباره حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در خوابگاه ها، اظهار داشت: در چند ماه گذشته اعلام شد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در صورت نیاز به خوابگاه برای انجام دروس عملی و کارگاهی، به تعداد و موقت می توانند فرم پر کنند و در خوابگاه حاضر شوند؛ در شرایط فعلی بعید می دانم اجازه حضور در خوابگاه ها به علت قرمز شدن ترددها وجود داشته باشد.

صفوی گفت: بخش اداری دانشگاه ها با یک سوم یا ۵۰ درصد تقلیل کارکنان همچنان فعال است.

به گزارش قم پرس، از روز شنبه ۲۱ فروردین ماه مشاغل دسته های ۲ تا ۴ به مدت ۱۰ روز فعالیت نمی کنند. دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی هم از اسفندماه ۹۸ تاکنون کلاس های تئوری را از طریق آموزش های الکترونیکی برگزار می کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید