محدودیتهای کرونایی در مشهد و پنج شهرستان دیگر خراسان رضوی آغاز شد

دکتر محمد حسین بحرینی روز شنبه در گفت وگو باخبرنگار ما افزود: پیرو ابلاغ ریاست جمهوری و ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیتهای شدید کرونایی برای مقابله با شیوع کرونا در مشهد و پنج شهرستان دیگر قرمز استان شامل سبزوار، نیشابور، قوچان، گناباد و بینالود اجرایی می‌شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر از بین ۳۳ شهرستان خراسان رضوی، هشت شهرستان وضعیت زرد، ۶ شهرستان قرمز و بقیه شرایط نارنجی دارند.
سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در استان خراسان رضوی گفت: بر این اساس مطابق مصوبات ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا فعالیت همه مشاغل به استثنای "مشاغل سطح یک" یا ضروری تا زمان تداوم شرایط قرمز متوقف و تعطیل خواهد شد.
بحرینی "مشاغل سطح یک" را شغلهای ضروری و مایحتاج مردم مانند واحدهای فروش مواد غذایی، سوپر مارکتها، داروخانه ها، مطبها، بیمارستانها، تعمیرگاههای اتومبیل نهادهای خدماتی در حوزه آب، برق، گاز، تلفن، حمل و نقل، نیروهای امداد و نجات و بیمارستانها و مراکز درمانی برشمرد.
وی ادامه داد: در شهرهای نارنجی هم فقط مشاغل گروه یک و ۲ می توانند فعالیت داشته باشند و گروههای سه و چهار اجازه فعالیت ندارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در طول این مدت خودروهای پلاک بومی حق ورود و خروج از شهرهای قرمز را ندارند و پلاکهای غیر بومی هم حق ورود به شهرهای قرمز و نارنجی را ندارند.
بحرینی افزود: در این مدت تمامی فعالیتهای آموزشی، فرهنگی تعطیل است و رستورانها فقط به صورت بیرون بر دایر هستند.
۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت این استان خدمات بهداشتی و درمانی را در چارچوب فعالیت دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور دریافت می‌کنند.

بر طبق آخرین گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با شناسایی ۱۹ هزار و ۶۶۶ بیمار جدید کرونا رکورد شناسایی بیمار طی یک روز در کشور شکسته شد و با فوت ۱۹۳ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ طی شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۴ هزار و ۲۳۲ تن رسید.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید