کد خبر: 338497
۰
۰
نسخه چاپی

افزایش ۲۵۲ درصدی مسافرت از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی

علیرضا کلهری با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی بیش از ۵۷ درصد از این مسافران به وسیله اتوبوس جابجا شده‌اند، گفت: اجرای کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در این وسایل نقلیه انجام شده بود و وسایل نقلیه عمومی تنها با نیمی از ظرفیت خود نسبت به جابجایی مسافران اقدام می‌کردند و رانندگانی که بیشتر از این تعداد مسافر سوار می‌کنند به مدت یک ماه لغو پروانه می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم با اشاره به اینکه تا ۱۳ فروردین سال جاری ۱۰۳ هزار و ۳۲۵ نفر به استان قم وارد شدند، افزود: در ایام تعطیلات نوروز و در حال حاضر نیز اتوبوس‌های ۴۴ نفره تنها با ۲۲ مسافر و اتوبوس‌های ویژه ۲۵ صندلی دار نیز با ۱۷ مسافر اقدام به جابجایی آنها می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه شاهد افزایش ۲۵۲ درصدی مسافرت‌ها از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری از قم بودیم و ۲۵ اسفند سال پیش تاکنون ۶۰ هزار و ۵۲۴ مسافر از مبدا قم با اتوبوس، مینی بوس و خودروهای سواری کرایه‌ای از استان خارج شدند، ادامه داد: مسافرت‌ها با وجود شیوع کرونا نسبت به سال گذشته، ۳۵ درصد کاهش داشته است.

کلهری با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری استانی وجود دارد، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی رانندگان، با سامانه تلفنی ۱۴۱ و یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰ ارتباط برقرار کنند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید