وزارت بهداشت برای استفاده از واکسن‌های ایرانی، اعتمادسازی کند

به گزارش قم پرس، حسن محمدیاری در نطق میان دستور خود در صحن علنی روز سه شنبه مجلس با تسلیت عروج ناگهانی و آسمانی سردار حجازی، گفت: شمار مبتلایان به کرونا و ویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۴۲میلیون و ۷۱۴ هزار و ۷۳ نفر رسیده و مرگ سه میلیون و ۴۳ هزار و ۲۲۳ نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری تایید شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون عده زیادی نیز مبتلا به این بیماری شده‌اند. مهم است که مقابله با این ویروس نیازمند برنامه همه‌جانبه و جامع است و آنچه در مقطع کنونی اذهان جامعه را درگیر کرده موضوع واکسن این بیماری است.

محمدیاری تصریح کرد: لازم است وزارت بهداشت اعتمادسازی لازم برای استفاده مردم از واکسن‌های ایرانی را به درستی انجام دهد و البته شرایط لازم برای استفاده همه اقشار در اسرع وقت فراهم شود و باید به شدت با هرگونه رانت در ارتباط با استفاده از واکسن برخورد شود و همه چیز طبق اولویت‌بندی برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه مهیا باشد.

وی عنوان کرد: در عرصه سیاست خارجی در سطح تحلیل خرد، بایدن شعار بازگشت به برجام را در مورد ایران طرح می‌کند، چراکه ایران در مرکز ثقل توجه خاورمیانه‌ای قرار دارد. اما باید بدانیم و آگاه باشیم که روسای جمهوری آمریکا، ید طولانی در عهدشکنی دارند و نباید اشتباه گذشته تکرار شود.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی درباره مشکلات حوزه انتخابیه خود اظهار کرد: گیلان ۴۸ درصد اقتصادش بر پایه کشاورزی و دارای ۳۰۰ هزار خانوار کشاورز است. آسیب‌شناسی و رفع معضلات این حوزه باید در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین چالش‌های امسال در بخش کشاورزی منطقه، بحران کم‌آبی است. با توجه اینکه طبق گزارش‌های سازمان هواشناسی، ۶ ماه پربارش کشور را پشت سر گذاشته‌ایم و کمترین میزان بارش باران را داشتیم، باید بحران آب را پیش‌بینی و مدیریت کنیم. با به میدان آمدن مدیران و مسوولان در حوزه‌های مختلف نیرو و کشاورزی و مدیریت شهری باید شاهد کمترین خسارت به کشاورزان باشیم.

این نماینده مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر، اهمیت حمایت بیمه‌ای از کشاورزان به ویژه در فصل برداشت است چرا که در علاوه بر بحران کم‌آبی با بحران بارش‌های شدید و ناگهانی در فصل برداشت محصول مواجه هستیم، چیزی که در سال گذشته خسارت قابل توجهی به قشر زحمتکش و تلاشگر کشاورزان وارد کرد.

محمدیاری افزود: درباره حفر چاه‌های عمیق و نیمه عمیق لازم است اهتمام ویژه‌ای از ناحیه وزارت نیرو صورت گیرد چنانچه همه مسوولان پای کار نیایند مرتکب خیانت در حق مردم شده‌ایم. تقاضا می‌کنم در این باره هیات رییسه تحکم لازم را نسبت به اهتمام مسوولان در این عرصه داشته باشند، به نظر می‌رسد در بحران کم آبی بخش عمده‌ای از مسولان در غفلت به سر می‌برند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید