کد خبر: 338562
۰
۰
نسخه چاپی

پیشنهاد استاندارد بین‌المللی نبات از سوی قم ارائه شده‌است

مجید آوری فرد روز چهارشنبه ‌ با اشاره به این که نقش آفرینی در خصوص تدوین استانداردهای بین‌المللی، موجب دستیابی به منافع تجاری در حوزه واردات و صادرات می‌شود، بیان کرد: چند سالی‌است که کشور ما در خصوص تدوین استانداردهای بین‌المللی فعالیت خوبی را آغاز کرده و تلاش می‌کند در این زمینه تاثیر گذار باشد و در همین راستا اداره کل استاندارد قم نیز با استفاده از ظرفیت‌های دراختیار خود وارد میدان شده و پیشنهاد تدوین استاندارد بین‌المللی نبات به عنوان یک محصول عمومی و پرمصرف را داده‌است.

وی افزود: اگر بتوانیم در تدوین استاندارد بین‌المللی محصول‌های مورد نظرمان نقش آفرینی کنیم،‌ می‌توانیم در بازارهای رقابتی فرصت حضور بهتری داشته باشیم و به همین دلیل ارائه پیشنهاد تدوین استاندارد بین‌المللی نبات از سوی قم،‌ اقدامی موثر در راستای فروش موفق‌تر این محصول داخلی در بازارهای بین‌المللی است.

مدیرکل استاندارد قم گفت: در مساله تدوین استانداردهای بین‌المللی برای محصول‌هایی که در آن مزیت تولید داریم، اهتمام داشته و تلاش می‌کنیم در جریان همکاری با نهادهای بین‌المللی، سطح استاندارد محصول‌های ساخته شده در استان قم را برای افزایش رقابت پذیری آن‌ها در بازار، ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: در کنار مباحث اقتصادی و سلامت‌محور، مسائل فرهنگی نیز در تدوین استانداردها نقش چشمگیری دارد و به همین دلیل نیاز است که فرهیختگان در تبیین اهمیت موضوع استاندارد و سایر بخش‌های مرتبط با آن حضور فعالتری داشته باشند تا جایگاه استاندارد در میان اقشار مختلف تقویت شود.

وی با اشاره به این که تقویت مطالبه عمومی در خصوص لزوم افزایش کیفیت کالاها و استفاده هر چه بیشتر مردم از محصول‌هایی که نشان استاندارد دارد موجب تقویت جایگاه استاندارد می‌شود، بیان کرد: در همین رابطه و به منظور تقویت نظارت عمومی در این حوزه، شهروندان می‌توانند در هنگام استفاده از کالاها، مواردی را که احساس می‌کنند نیاز به کنترل‌های کارشناسی بیشتر دارد از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۲۵۳۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد قم اطلاع دهند.

۳۷۹ واحد تولیدی فعال در استان استاندارد اجباری دارد و محصول‌ آن‌ها برای عرضه به بازار باید دارای شرایط و کیفیت تعیین شده باشد؛ همچنین یکهزار و ۶۲ محصول تولید شده در استان نیز مشمول استاندارد اجباری است و بازرسان اداره کل استاندارد قم و نهادهای همکار آن بر نحوه تولید این محصول‌ها و رعایت شرایط کیفی تعیین شده، نظارت دقیق و مستمر دارند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها به خصوص ۲ شهرک راهبردی شکوهیه و محمود آباد موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.
حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۷۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده‌است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید