کد خبر: 338622
۰
۰
نسخه چاپی

مبارزه با قاچاق در قم از ابتدای سال ۱۴۰۰ تشدید شده‌است

احمد رضا سمیعی نسب روز پنجشنبه بیان کرد: بازرسان این سازمان از ابتدای سال تا پایان فروردین‎‌ماه، ۷۰۴ مورد بازرسی به منظور جلوگیری از تخلف (عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق) در سطح بازار استان به انجام رساندند.

وی افزود: از این تعداد بازرسی، ۶ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف، به ارزش یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال شد که همه آن‌ها برای رسیدگی و صدور رای، به اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی گردید.
وی با اشاره به افزایش قابل توجه آمار بازرسی‎‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، ادامه داد: در همین رابطه تعداد پرونده‌‎ها ۵۰۰ درصد افزایش یافته‌است، همچنین از حیث ارزش ریالی، آمار رشد ۹۸۷ درصدی را نشان می‌دهد.
سمیعی نسب گفت: در این راستا در خصوص مواد غذایی یکهزار و ۳۷۱ قلم کالا و پارچه ۶ طاقه، ۲هزار لیتر بنزین و ۳۳۰ قلم کالای آرایشی و بهداشتی قاچاق کشف و ضبط شده‌است.
وی بیان کرد: همچنین بازرسان این سازمان تعداد ۱۷۹ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحدهای خرده فروش داده و سه صورتجلسه قاچاق ماده ۲۱ (پرونده زیر ۱۰ میلیون ریال) تنظیم کرده‌اند.

وی ادامه داد: در همین رابطه ۳۶ گشت مشترک با دستگاه‎‌های نظارتی استان نیز برگزار شده‌است که این گشت‌های مشترک با حضور دستگاه‎ هایی نظیر اداره کل تعزیرات حکومتی، سازمان جهاد کشاورزی و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم بوده‌است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید