فرماندار کنگاور: نباید از خطرآفرینی مغازه‌های نیمه‌باز غافل شد

«فرزاد الماسی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما، با بیان اینکه نتیجه مقاومت برخی از مردم و اصناف در برابر مقررات و شیوه نامه های ابلاغی در شرایط قرمز کرونایی، منفی خواهد بود، افزود: باید سعی کنیم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، به سمت رفع موانع حرکت کنیم.

وی گفت: کرکره‌های نیمه‌کشیده و درهای نیمه‌باز برخی مغازه‌ها، شهروندان و رهگذران را وسوسه می‌کند تا از آنها خرید کنند که این مغازه‌داران قانون‌شکن و متخلف که ناخودآگاهانه عامل انتقال ویروس و ابتلا به بیماری کووید ۱۹ شده و به بحران کرونا تداوم می دهند باید به پروتکل های بهداشتی پایبند باشند.

او با بیان اینکه اکنون ۵۵ نفر در بخش های مراقبت های ویژه، ایزوله و اورژانس بیمارستان شهید چمران کنگاور بستری هستند، افزود: از ابتدای کرونا تاکنون نتیجه تست کرونا ۲ هزار و ۱۷۸ نفر مثبت اعلام شده و متاسفانه ۹۴ نفر از همشهریان قربانی کرونا شدند.

الماسی تصریح کرد: شرایط به‌گونه‌ای است که ظرفیت بیمارستان شهید چمران به عنوان مرکز پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کرونایی این شهرستان بحرانی است گفت: با توجه به روند افزایش آمار مبتلایان کرونا به طور قطع با کمبود تخت های بیمارستانی مواجه خواهیم شد.

فرماندار کنگاور خاطرنشان کرد: اگر مردم رعایت نکنند در روزهای آتی یک فاجعه انسانی به وجود می‌آید.

الماسی اضافه کرد: شرایط طوری است که هر روز وضعیت در شهرستان بدتر می‌شود یکی از مصوبات ستاد کرونا برای بهبود شرایط اجرای محدودیت تردد بود که مردم در خانه بمانند ولی عصرها خیابان ها و بلوارها مملو از جمعیت است.

فرماندار کنگاور در ادامه با اشاره به رعایت شیوه نامه ها توسط مقام معظم رهبری در برگزاری مراسم های مختلف اظهار کرد: رفتار رهبر معظم انقلاب باید برای ما حجت باشد و همه مردم و مومنین در این ماه مبارک رمضان دستورالعمل ها را رعایت کنند تا در ادامه شرایط برای عبادت های دسته جمعی در مساجد و اماکن مذهبی فراهم شود.

وی تاکید کرد: تعطیلی مراسم های مختلف شادی و عزا و مراسم های تشییع و تدفین و سایر اجتماعات برای جلوگیری از وقوع فاجعه در شهرستان ضرورت عقلی است.

شهرستان کنگاور با ۹۰ هزار جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید