نماز جمعه در یک شهرستان خراسان جنوبی برگزار می‌شود

حجت الاسلام حامد شاه‌بیگی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: به دلیل وضعیت شیوع کرونا برای سومین هفته متوالی نماز جمعه در ۲۵ نقطه استان برگزار نمی‌شود.

وی گفت: براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌ها که توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام شد فقط شهرستان خوسف در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارد و سایر شهرستان‌های خراسان جنوبی در وضعیت نارنجی و قرمز هستند که طبق مصوبات ستاد ملی کرونا نماز جمعه در شهرهای نارنجی به بالا نباید برگزار شود.

مسوول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی از عموم مردم خواست نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجه بیشتری داشته باشند تا ضمن عبور از خیز چهارم کرونا بتوان شاهد برگزاری نماز جمعه در ۲۶ نقطه استان باشیم.

وی افزود: نمازگزاران شهرستان خوسف نیز برای شرکت در نماز جمعه از سجاده و مهر شخصی استفاده کنند و از هرگونه تجمع در محل اقامه نماز پرهیز شود.

نماز جمعه هفته گذشته (۲۷ فروردین) نیز فقط در شهرستان خوسف اقامه شد و در شهر بیرجند از ۱۳ فروردین امسال در پی روند صعودی ابتلا به کرونا برگزار نشده است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و ۲۶ شهر این استان محل برپایی نماز جمعه است.

براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌ها که ۳۰ فروردین منتشر شد، سه شهرستان دیگر خراسان جنوبی شامل سربیشه، زیرکوه و سرایان از نارنجی به قرمز تغییر رنگ دادند و در حال حاضر هفت شهرستان استان شامل بیرجند، قاینات، فردوس، طبس، سربیشه، زیرکوه و سرایان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) قرار دارند که رنگ ۲ شهرستان طبس و فردوس به دلیل روند فزاینده موارد مثبت و بستری کرونا قرمز پررنگ است.

همچنین شهرستان‌های نهبندان، بشرویه و درمیان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و خوسف تنها شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید