واکسیناسیون پاکبانان در بیرجند آغاز شد

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری بیرجند گفت: ۲۰۰ نفر پاکبان در شهرداری بیرجند مشغول فعالیت هستند که در مرحله نخست ۳۱ نفر علیه ویروس کرونا واکسینه شدند و این روند براساس برنامه زمان‌بندی شده تا واکسیناسیون تمامی پاکبانان ادامه دارد.

جواد بهدانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: واکسیناسیون از روز گذشته آغاز شد و تا امروز با اولویت پاکبانان حوزه خدمات ادامه داشته است.

وی اظهار داشت: از ۲۰۰ پاکبان که در مرکز استان فعالیت دارند، ۱۷۱ نفر به صورت مستقیم در حوزه خدمات و بقیه نیروی تاسیساتی هستند.

معاون شهردار بیرجند گفت: از پاکبانان واکسینه شده ۲۶ نفر به صورت مستقیم با جمع‌آوری زباله سر و کار دارند و اولویت این واکسیناسیون با کارکنان جمع‌آوری زباله است که در معرض آلودگی بیشتری هستند.

وی افزود: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت شهرستان بیرجند مرحله دوم واکسیناسیون این پاکبان‌ها چهار هفته آینده انجام خواهد شد.

بهدانی گفت: مرحله دوم واکسیناسیون نیروهای غسال و غساله که در آرامستان شهرداری بیرجند فعالیت دارند نیز به پایان رسید و ۹ نفر از این افراد که در مرحله اول واکسینه شدند، امروز مرحله دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی از ۲۶ بهمن سال ۱۳۹۹ با تزریق واکسن کرونا در بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند آغاز شد و ۱۵۰ دُز واکسن کرونا سهمیه خراسان جنوبی از اولین محموله ورودی به کشور بود که برای ایمن‌سازی ۷۵ نفر از کادر درمانی استان در بخش‌های ویژه مقابله با کرونا اعم از پزشکان متخصص، پرستاران و کادر خدماتی اختصاص یافت.

با دریافت محموله‌های بعدی واکسن کرونا در خراسان جنوبی گروه‌های جدید شامل کادر حوزه درمان و بهداشت شامل پزشک، پرستار و نمونه‌گیر مراکز بهداشتی ۱۶ ساعته، کارکنان آرامستان‌ها، شماری از ایثارگران، سالمندان مستقر در مراکز شبانه‌روزی و پاکبانان با توجه به دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسینه شدند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید