کد خبر: 338668
۰
۰
نسخه چاپی

توانمند سازی و حمایت افراد با حضور در ۱۱۵ محله فعال اسلامی

به گزارش قم پرس مهدی کبیری پور عصر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با فرمان امام خمینی (ره) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۲ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ تشکیل شد، گفت: رسالت و مأموریت سپاه بر اساس اصل ۱۵۰ قانون اساسی، حفاظت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است.

معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن ابی طالب علیه السلام قم با اشاره به اینکه آرمان‌های انقلاب اسلامی شامل استقلال، آزادی، عدالت، محرومیت زدایی، مبارزه با استکبار و حمایت از مظلومان است، افزود: دشمنان انقلاب اسلامی با روش‌های مختلف سعی در تهدید انقلاب اسلامی در طول سالیان اخیر داشتند؛ ولی مردم و مسئولان با پیروی از ولایت و هوشیاری و بصیرت همچنان راه این انقلاب و آرمان‌های آن را ادامه می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی بسیج جذب اقشار مختلف در رده‌های سنی مختلف و ارائه آموزش‌های گوناگون به آنها است، ادامه داد: ۴۰ گروه در زمینه‌های مختلف در پایگاه‌های بسیج محله‌ها وجود دارد و افراد بنا بر علاقه و توانمندی جذب آنها می‌شوند.

کبیری پور با بیان اینکه بعد از اینکه افراد جذب این پایگاه‌ها شدند با نقش آفرینی و سپس پرورش ایده‌ها، بسیج و سپاه در راستای حمایت از آنها، ایده‌های آنها را در صورت نیاز انبوه سازی می‌کنند، گفت: محور و هسته اصلی بسیج تربیت افراد است و سپس خدمت در اولویت بعدی افراد قرار دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قم با اشاره به اینکه یکی از بسترهای رشد بسیجیان اردوهای جهادی است، افزود: بسیجیان در زمینه‌های مختلف در در قالب گروه‌های مختلف مشغول به خدمت در نقاط مختلف کشور هستند و بعد از رشد و شکوفایی در مناطق بومی خود سعی در رشد و آبادانی مناطق غیر بومی خود دارند.

کبیری پور با تاکید بر اینکه با شکل گیری محلات اسلامی در استان قم در ابتدا با ۱۵ محله در سال ۹۸ که این تعداد در ایام کرونا به ۵۶ محله رسید و در حال حاضر نیز ۱۱۵ محله فعال اسلامی در استان قم وجود دارد، ادامه داد: در ۶۰ محله نیز خانه سبز ایجاد شده و وظایفی از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف از جمله تسهیل ازدواج و فرزندآوری، مشاوره‌های فردی و گروهی و … در راستای تحکیم بنیاد خانواده می کوشد.

وی یکی از ضعف‌های استان قم را نداشتن مکان‌های تفریحی فرهنگی و ورزشی مناسب و در خور شأن بانوان قمی بیان کرد و گفت: در حال تدارک برپایی و ساخت ایستگاه‌های اسلامی برای بانوان و فراهم سازی مکان‌هایی در خور شأن آنها در استان قم هستیم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید