کد خبر: 338669
۰
۰
نسخه چاپی

انقلاب اسلامی خط قرمز سپاه پاسداران است

به گزارش روز پنجشنبه سپاه قم، سرهنگ مهدی کبیری پور به مناسبت سالروز تاسیس سپاه در جمع خبرنگاران در قم گفت: سپاه به دلیل وجود انقلاب اسلامی تشکیل شد و به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی یک معجزه‌ای در عصر حاضر بود و همه ابرقدرت‌ها نسبت به این پدیده عکس العمل نشان دادند و لازم بود مجموعه و تشکلی از این نهال تازه، حراست و پاسداری کند؛ لذا با تدبیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) این نهاد به اسم سپاه برای حفاظت از انقلاب تشکیل شد.

وی افزود: بر اساس اصل ۱۵۰ قانون اساسی؛ حفاظت از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی در هر زمینه ای مانند جنگ اقتصادی، فرهنگی اعتقادی و غیره و هر تهدیدی که به انقلاب تحمیل شود سپاه مأموریت دارد و صرفا مأموریت آن نظامی نیست.

کبیری پور تصریح کرد: امروزه که شرایط و نیازهای مهم نظام اقتصادی و فرهنگی است، بیشتر فعالیت سپاه و به خصوص بسیج در زمینه‌های ترویج سبک زندگی اسلامی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، محرومیت‌زدایی، اشتغال، علمی، فرهنگی، تعلیم و تربیت و غیره است.

وی ادامه داد: رویکرد جدیدی در سپاه در حوزه جنگ نرم ایجاد شده است که محوریت آن محله محوری و توانمند کردن افراد ساکن در بسیج محلات است که باید نسبت به مسائل اجتماعی؛ مشکلات را پیدا و ریشه یابی کنند و به دنبال راه چاره باشند، وظیفه سپاه هم در این زمینه تسهیلگری، حمایت و پشتیبانی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قم اقدامات سپاه را در سال گذشته بنا بر شعار سال دانست و بیان کرد: در سال گذشته یکی از مأموریت‌های سپاه عارضه یابی و پایش واحد های صنعتی بود که در این طرح دست کم یک مشکل از مشکلات ۱۳۵ واحد صنعتی رفع شد و امسال هم این طرح ادامه دارد.

وی با اشاره به حوزه سازندگی و محرومیت زدایی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۹۷ واحد مسکونی برای مردم استان لرستان با کمک خیرین و مردم قم ساخته شد و با توجه به زلزله سی سخت ۵۰ واحد قرار است برای زلزله زدگان آن منطقه ساخته شود .

کبیری پور ادامه داد: تاسیس ۲۴۰ صندوق قرض الحسنه مردم یار با ۸۵۳۰ نفر عضو و ثبت ۵۰۰ گروه جهادی که درون استانی و فرا استانی کار جهادی می کنند نیز از دیگر اقدامات سپاه استان قم است.

وی افزود: همچنین سال گذشته ۱۲۵ باب واحد مسکونی تعمیر و بازسازی شد و ۱۵۴ سری جهیزیه شامل ۱۴ قلم به ارزش ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان که پنجاه درصد آن توسط سپاه و پنجاه درصد دیگر آن توسط خیرین تامین شد، نیز از جمله خدمات سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) قم است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید