کد خبر: 340568
۰
۰
نسخه چاپی

راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، همبستگی و وحدت کلمه است

به گزارش قم پرس، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه شماره یک خود در خصوص انتخابات ۱۴۰۰ بر مشارکت حداکثری، همبستگی و وحدت کلمه امت اسلامی تأکید کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی: «انتخابات تزریق خون تازه در کالبد نظام جمهوری اسلامی است، تجدیدقوا و تجدید نیرو برای ملت است…» ۱۳۹۴/۱۱/۱۹

انتخابات جلوه‌ای از حیات جامعه است، نماد حضور و مشارکت بانشاط مردمی است و به تعبیر حضرت امام (قدس سره) شرکت در انتخابات وظیفه الهی، ملی و انسانی است. (۶۲/۱۲/۱۴)

انتخابات را باید مظهر خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری دانست؛ بر این اساس تحقق اراده مردم در نظام را باید در بستر انتخابات جستجو کرد.

انتخابات دارای دو نقش است؛ یک نقش آن به تحقق آرمان‌های این نظام و انقلاب کمک می‌کند و نقش دیگر حربه دشمن را کند کرده و نظام را صیانت می‌بخشد. دشمنان مدام کید و توطئه می‌ورزند تا با ناامید ساختن مردم، انتخابات یا اصلاً برگزار نشود و یا به‌صورت کمرنگ تحقق یابد چرا که نتیجه آن نفی مردم‌سالاری در ایران اسلامی است.

بیش از ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و مردم شریف کشور عزیزمان ایران با شرکت در انتخابات‌های مختلف نشان داده‌اند که با این حق اجتماعی خویش به‌خوبی آشنا هستند و وظیفه‌ای را که در قبال آن بر دوششان سنگینی می‌کند به‌خوبی ادا می‌نمایند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اوضاع کنونی جهان و منطقه را حساس ارزیابی نموده و بر اساس عمل به تکلیف شرعی خویش بر نکات زیر تأکید می‌ورزد:

۱- راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و تقابل با انواع تحریم‌ها، همبستگی و وحدت کلمه است که بهترین مصداق آن، انتخابات و شرکت گسترده پای صندوق‌های رأی است. هرگونه گفتار و رفتاری که به وحدت جامعه لطمه زند و موجب تفرقه و پراکندگی در میان امت اسلامی شود، تقبیح می‌گردد و از همگان – انتخاب‌کنندگان و انتخاب شوندگان – می‌خواهیم تا با رعایت اخلاق اسلامی در انتخابات، شرایط استفاده بهینه از این فرصت مغتنم را برای میهن اسلامی فراهم آورند.

۲- از مسئولین محترم انتخابات می‌خواهیم با دقت هرچه بیشتر در رعایت حقوق حقه شهروندان نظام اسلامی، رشد و عظمت جمهوری اسلامی ایران را به جهان مخابره کنند و الگویی تمام‌عیار برای ملت‌های آزاده جهان به نمایش بگذارند.

۳- مسأله مهم دیگر ملاک‌های لازم در عرصه کارگزاری نظام اسلامی، اعم از ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و شورای شهر و روستا، می‌باشد. هریک از عرصه‌های فوق شرایطی را می‌طلبد که اگر در هنگام برگزیدن مورد اهتمام قرار گیرند، باصلاحیت‌ترین دستگاه‌های اجرا و تقنین را رقم خواهند زد و ان‌شاءالله در بیانیه آتی به تشریح آن‌ها پرداخته خواهد شد.

و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته

سید هاشم حسینی بوشهری

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید