کد خبر: 340583
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

شکستن دست خبرنگار روزنامه صبح‌نو در حین تهیه گزارش

به گزارش خبرنگار مهر امیر اسماعیلی سردبیر روزنامه صبح نو با انتشار پستی از شکستن دست خبرنگار این روزنامه در حین تهیه گزارش خبر داد.

وی در این باره نوشت: خبرنگار روزنامه صبح نو روز گذشته همزمان با روز ارتباطات، برای تهیه گزارش از روند واکسیناسیون و صحبت با عوامل کادر بهداشت که مشغول این جریان هستند به مجموعه ساعی در میدان سپاه مراجعه می‌کند و بعد از مصاحبه و گفت‌وگو هنگام خروج از مجموعه با برخورد زشت و زننده مامور حراست مجموعه مواجه می‌شود. این مامور با اعتراض به خبرنگار روزنامه صبح نو امر به پاک کردن فایل‌های صوتی و هرآنچه از مصاحبه‌ها ضبط شده می‌کند، در صورتی که هیچ ربطی به وی نداشته است و وقتی با مقاومت خبرنگار ما برای پاک نکردن فایل مصاحبه مواجه می‌شود خانم خبرنگار را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد که متاسفانه خبرنگار ما دچار شکستگی از ناحیه انگشت دست راست می‌شود. در همان حال با ضبط کیف و وسایلش او را به مدت بیشتر از یک ساعت تحت بازداشت غیررسمی و غیرقانونی در محل قرار می‌دهند که با حضور عوامل روزنامه و مامور ناجا اقدام به پس دادن کیف و وسایل می‌کنند.

جالب آنکه بازرس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی و رییس حراست مجموعه نیز در محل حاضر بوده‌اند. شدت شکستگی دست خبرنگار روزنامه صبح نو به حدی بود که شب گذشته به مدت دوساعت تحت عمل جراحی قرار گرفت. جا دارد از حمایت دوست بزرگوار، علیرضا وهاب‌زاده، مشاور رسانه‌ای وزیر بهداشت، که از ابتدا در جریان قرار داشتند و حتی خودشان از طرف مامور حراست خاطی مورد بی‌احترامی قرار گرفت تشکر کنم که تا پایان شب پیگیر جریان درمانی خبرنگار ما بودند.
قرار نیست خبط و خطای محرز یک مامور حراست از مجموعه داشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را به پای مجموعه وزارت بهداشت و تشکیلات کادر درمانی بنویسیم اما با توجه به شکایت‎ قضایی صورت گرفته تا آخر کار و احقاق حق خبرنگار خود ایستاده‎ایم چرا که دستی که دست خبرنگار در حال تهیه گزارش را بشکند، لایق شکستن است. اهانت و تعرض به خبرنگار در کل دنیا محکوم است.

فایزه مومنی خبرنگار صبح‌نو هم در توضیح این اتفاق نوشت: «یک ساعت و نیم توی مرکز واکسیناسیون بودم و با دکترا و کادر مصاحبه کردم داشتم خارج میشدم که حراست گفت موبایلتو بده و ویسارو پاک کن اعتنا نکردم موقع خروج منو کشید و همین وسطا انگشتمم شکوند عمل کردم،پیچ و مهره گذاشتن»

سعید آجرلو مدیرمسول روزنامه هم درباره اقدامات قانونی این رسانه نوشت: «شکایت از این فرد در مراحل اداری قرار گرفته است. این موضوع را تا احقاق کامل حقوق رسانه و خبرنگار پی گیری خواهیم کرد.»

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس