کد خبر: 340588
۰
۰
نسخه چاپی

لزوم همکاری مدیران بانک ها با اصناف برای افزایش تسهیلات حمایتی

به گزارش قم پرس بهرام سرمست پیش از ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم با بیان اینکه بایستی در راستای رونق در حوزه‌ی خدمات و گردشگری که از شیوع کرونا دچار لطمه شدند، برنامه ریزی شود، گفت: در بحث صنوف نیز خصوصاً اصناف خدماتی خلاء حمایتی وجود دارد و بایستی برای افزایش تسهیلات حمایتی به این حوزه تلاش شود.

استاندار قم ضمن قدردانی از بانک‌های دولتی به دلیل اعطای تسهیلات به کارآفرینان و صنعتگران افزود: مدیران بانک‌ها باید برای افزایش سقف تسهیلات قابل ارائه به واحدهای تولیدی اهتمام داشته باشند و مدیران واحدهای تولیدی نیز باید منابعشان را در بانک‌هایی که حامی آنها هستند قرار دهند.

وی تسهیل رابطه‌ی کارآفرینان با مدیریت استان و طراحی کارت ویژه ملاقات مستقیم با استاندار را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: در سال جاری برای واحدهای تولیدی که بالای ۵۰ نفر اشتغال زایی دارند نیز کارت ملاقات صادر خواهد شد.

استاندار قم کسب رتبه‌ی سوم استان قم در ارزیابی ملی عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کشور را مورد توجه قرار داد و با اشاره به پیگیری میدانی مشکلات واحدهای تولیدی گفت: مجموعه مدیران استان در راستای حمایت از تولید و اشتغال در سال گذشته گام‌های مؤثری برداشته‌اند.

سرمست با اشاره به تبعات ناشی از کرونا در فروش محصولات بومی تولیدی استان قم ادامه داد: سوهان و فرش دستباف از جمله حوزه‌های آسیب دیده از کرونا در قم هستند که باید برای حمایت از آنها اقدام عملی انجام شود.

سرمست محور بازدیدهای میدانی مسئولان را شهرک‌های صنعتی استان دانست و افزود: شرکت شهرک‌ها باید با توجه به آخرین وضعیت طرح‌های در حال اقدام و پیشرفت آنها، نسبت به پیگیری مشکلات سرمایه گذاران اقدام نماید.

استاندار قم با بیان اینکه واگذاری زمین برای طرح‌های تولیدی و توسعه‌ای منوط به اجرای این طرح‌ها در زمانبندی مشخص شده است، ادامه داد: در صورتیکه زمین واگذار شده به متقاضیان سرمایه گذاری معطل باقی بماند و سرمایه گذاری به تعهداتش عمل نکند فرآیند فسخ و واگذاری به متقاضیان جدید طی خواهد شد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید