کد خبر: 340591
۰
۰
نسخه چاپی

۳۵۰ خانه قرآنی در استان اردبیل فعالیت می‌کنند

به گزارش قم پرس حجت الاسلام قاسم جعفرزاده که ظهر سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر سخن می‌گفت با بیان اینکه جهت انجام و پیشبرد اهداف فعالیت‌های فرهنگی در استان اردبیل بودجه و برآورد مناسب مالی برای کلیه شهرستان‌های استان اردبیل در نظر گرفته شده است اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در سال ۱۴۰۰ به تفکیک هر شهرستان و با توجه به آسیب‌های اجتماعی و یا نیاز هر منطقه برنامه‌های مختلف مذهبی و فرهنگی انجام خواهد شد.

وی از اجرای طرح تربیت حافظان قرآنی در استان اردبیل خبر داد و افزود: این طرح به خصوص در دستگاه‌های اجرایی و در بین کارمندان ادارات انجام خواهد شد و در مساجد نیز دوره‌های مختلف آموزش قرآن برای نوجوانان و جوانان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی اردبیل بر گسترش احداث خانه‌های قرآنی در استان تاکید کرد و گفت: مهم‌ترین مسئله در تربیت مهدوی و فاطمی انس با قرآن و آشنایی جوانان و نوجوانان با مفاهیم کتاب آسمانی و احادیث اهل بیت است و در این راستا هر خانه می‌تواند تبدیل به یک پایگاه قرآنی شود.

حجت الاسلام جعفرزاده به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر انجام امور فرهنگی به دست خود مردم اشاره کرد و ادامه داد: جوانان پرچم داران و مسئولان انقلاب هستند و این مسئولیت باید در قالب جریان‌های مردم ساز در مساجد انجام گیرد.

وی تعداد پایگاه‌های قرآنی در سطح استان را ۳۵۰ خانه عنوان کرد و افزود: اهداف اصلی تشکیل این پایگاه‌های قرآنی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تربیت نیروهای متعدد و قرآنی است و در این راستا سازمان تبلیغات اسلامی نیز با تربیت مربیان قرآنی در این امر گام مهمی را بر می‌دارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان به تشریح سایر برنامه‌های فرهنگی در سال جاری پرداخت و گفت: ایجاد نهضت فناوری، احیای برنامه‌های فرهنگی مساجد و انقلاب تبلیغی در فضای مجازی از جمله اقداماتی است که به کمک عالمان و امامان جمعه شهرستان‌های استان اردبیل انجام خواهد شد.

حجت الاسلام جعفرزاده تصریح کرد: در راستای احیای مساجد برنامه‌های مختلف فرهنگی با حضور مستمر امامان محله به خصوص در شهرستان‌های حاشیه نشین اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر انجام خواهد شد.

در ادامه حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر با اشاره به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان در تمامی مساجد مجالس ختم قرآن کریم با حضور نوجوانان و جوانان این شهرستان برگزار شده است اظهار کرد: در راستای ترویج برنامه‌های عقیدتی و ارزشی در این شهرستان در تمامی مدارس و ادارات استان اردبیل نهضت حفظ جز ۳۰ قرآن کریم در حال انجام است و این برنامه در مساجد شهرستان نیز ادامه خواهد داشت.

وی به نقش ارزشمند هیأت امنای مساجد در تربیت نیروهای انقلابی شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: ۲۵ هیأت مذهبی و ۲۰ روحانی ممتاز در ۱۴ مسجد این شهرستان فعالیت می‌کنند و در این راستا ۲ خانه و ۳ مؤسسه قرآن نیز احداث شده است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید