کد خبر: 340601
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

کتاب روایت آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا به چاپ دوم رسید

به گزارش قم پرس به نقل از روابط عمومی انتشارات خط مقدم، کتاب «ایرانی‌ها آمدند؛ دو روایت از آزادسازی نبل و الزهرا» نوشته امیرمحمد عباس‌نژاد به‌تازگی توسط انتشارات خط مقدم به چاپ دوم رسیده است.

این‌کتاب درباره آزادسازی نبل و الزهرا دو شهر شیعه‌نشین سوریه است که نیروهای مدافع حرم در آزادی‌سازی‌شان نقش پررنگی داشتند. «ایرانی‌ها آمدند» دو بخش دارد که هر بخش روایت جداگانه‌ای دارد. بخش اول را احمد حاج محمدطاهر روایت کرده است و روایت بخش دوم را سردار محمدعلی حق‌بین به عهده گرفته است.

پس از انتشار چاپ نخست این‌کتاب در سال ۹۹، سردار محمدعلی حق‌بین از فرماندهان به نام گیلان و فاتح نبل و الزهرا، پس از تحمل دوره‌ای بیماری به همرزمان شهیدش پیوست.

در بخشی از این‌کتاب می‌خوانیم:

« از روز ۱۲ تا ۲۲ بهمن، ده روز جنگی سخت داشتیم. شب ۲۲ بهمن، با احمد، علی‌ محمودی، سیدحسن حسینی، خوشرو و چند نفر دیگر از بچه‌ها توی اتاقم نشسته بودم. هر یک از بچه‌ها، در باره اتفاقات عملیات حرفی می‌زد.

سیدحسن حسینی گفت:

یه لحظه ‌دیدیم پشت بیسیم، محمد خیرخواه، وسط درگیری داره بد و بیراه می‌گه و فحش می‌ده. تعجب کردم. با خودم گفتم: محمد که پسر آرام و خوش‌اخلاقیه. خیلی وقت است می‌شناسمش. با کی داره دعوا می‌کنه؟! از یکی از بچه‌ها که کنارم بود، پرسیدم «می‌دونی محمد با کی دعوا می‌کنه؟». گفت «نه. تعجب می‌کنم. محمد که اهل دعوا نیست.». با صدای بلند پرسیدم «محمد، چی شده؟ با کی داری دعوا می‌کنی؟ ‌چی شده که فحش می‌دی؟». گفت «سید، با این بی‌پدر و مادرها... به قصد کشت دارن می‌زنند. به پامون هم نمی‌زنند که جانباز بشیم. همه تیرها به طرف سر داره می‌آد.». این حرف محمد، به بچه‌ها انرژی زیاد داد، و ‌خندیدند.

از این کار محمد خیرخواه خندیدیم و از فکر او برای روحیه ‌دادن به بچه‌ها خوشم آمد.»

چاپ دوم این‌کتاب با ۲۲۸ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۳۸ هزار تومان منتشر شده است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس