کد خبر: 340616
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

گوگل، فیسبوک، آمازون و اپل دفاعیه خود را در کنگره ضد انحصاری ارائه می‌دهند

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کمیته قضایی مجلس نمایندگان ایالت متحده درخواستی را با عنوان بخشی از تحقیق ضد انحصاری خود از چهار غول فناوری یعنی شرکت‌های گوگل، آمازون، فیسبوک و اپل ارسال کرده است.

این شرکت‌ها که مدت‌ها نمادی از پویایی اقتصاد ایالات متحده بودند که شاهد خدشه دار شدن اعتبارشان در اثر مداخله در حریم خصوصی کاربرانشان شدند و ادعا‌هایی از قبیل سو استفاده کردن از رقبای کوچک و نوپای خود به گوش می‌رسد.

فیس بوک و اپل اظهارنظر در مورد این داستان را رد کردند در حالی که آمازون و گوگل هیچ اظهار نظری در مورد آن ندارند. گوگل و صاحب یوتیوب در پاسخ‌های خود، ترجیح داده که خدمات خود را نسبت به سایر رقبا در مرورگر‌های جستجو، ویدئو و اینترنت ترجیح دهد. گوگل گفت: "ادغام عمودی" آن در ابزار‌های تبلیغاتی، از طریق هدف گیری بهتر مصرف کننده، تا حدودی به سود تبلیغات است، اما توانایی رقابت رقبا "به طور معناداری تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد"، زیرا این اقدامات برای تراز کردن شرایط انجام می‌شود.

گوگل گفت با وجود جمع آوری عظیم داده‌های مربوط به سوالات جستجو و کلیک‌ها، نمی‌تواند اطلاعات زیادی را که کمیته جستجو می‌کند، ارائه دهد. به عنوان مثال، Google در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند در چه تعداد جستجو اطلاعات موقعیت مکانی در مورد یک کسب و کار را به اشتراک بگذارد، گفت: "ما تعریف استانداردی برای جستجو‌هایی که" جستجوی مکان "تلقی می‌شوند نداریم و بنابراین نمی‌توانیم اطلاعات خاص درخواستی را ارائه دهیم. "

گوگل ، فیسبوک ، آمازون و اپل دفاعیه خود را در کنگره ضد انحصاری ارائه می دهند

فیسبوک نیز تایید کرد که برخی برنامه‌های شخص ثالث را از سیستم عامل توسعه دهنده خود برای تکرار ویژگی‌های اصلی از سیستم عامل توسعه دهنده خود حذف کرده است. سناتور‌های جاش هاولی، جمهوری خواه میسوری و کریس کوونز روز سه شنبه به فیسبوک نوشتند که چگونه غول رسانه‌های اجتماعی مکان کاربران را به دست می‌آورد، چرا مکان‌ها جمع آوری می‌شود؟

آمازون در پاسخ خود گفت که از داده‌های جمع شده بازرگانان در بازار شخص ثالث خود برای "اهداف تجاری" استفاده می‌کند، اما استفاده از داده‌ها برای راه اندازی، منبع یا قیمت گذاری محصولات دارای برچسب خصوصی را انکار کرد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس