کد خبر: 342889
۰
۰
نسخه چاپی

کتاب اشاعره و آزادی انسان منتشر شد

به گزارش قم پرس، کتاب «اشاعره و آزادی انسان؛ بررسی و تحلیل نظریه کسب و تطور آن» نوشته علی قدردان قراملکی به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۲۴۰ صفحه به انتشار رسید.

در باب افعال آدمی اشاعره با رد نظریه جبر و اختیار مدعی نظریه سومی به نام «کسب» شدند؛ کتاب حاضر بعد از تبیین نظریه کسب و علل و انگیزه‌های طرح آن توسط ابوالحسن اشعری به تحلیل و نقد ادله عقلی و نقلی آن پرداخته است.

بخش دیگر کتاب به پیشینه و تطور نظریه که در طول تاریخ پیدایش خود اختصاص یافته و در هفت دیدگاه طبقه بندی شده است.

با تأمل در نظریه کسب و زوایای آن روشن می‌شود که به دلیل عدم تصور صحیح و سستی مبانی اش برخی از بزرگان اشاعره را برنتافته و بر آن تشکیکات و جرح هایی وارد کرده‌اند.

کتاب «اشاعره و آزادی انسان؛ بررسی و تحلیل نظریه کسب و تطور آن»، شامل چهار فصل است؛ نویسنده در فصل نخست به بیان مفاهیم و پیشینه و در فصل دوم به بررسی «اشعری و علل کناره‌گیری از مکتب اعتزال» از طریق بررسی گزارشات مختلف از چگونگی این کناره‌گیری، علل اعتزال اشعری از مکتب اعتزال و فلسفه‌های غیرمعرفتی (علت گرایانه) پرداخته است.
نویسنده در فصل سوم این کتاب «تبیین، علل طرح و ادله نظریه کسب» را مورد بررسی دقیق در گفتارهای مختلف قرار می‌دهد و فصل چهارم نیز شامل مباحثی در زمینه «تطور و طبقه بندی نظریه کسب» است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید