کد خبر: 344978
۰
۰
نسخه چاپی

۶۶ درصد از مردم قم پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند

به گزارش قم پرس بهرام سرمست صبح شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا با اشاره به شروع موج پنجم کرونا از سمت جنوب و جنوب شرقی کشور گفت: متأسفانه خیز پنجم کرونا تا مرکز کشور آمده و با این حساب اکثر شهرستان‌هایی که در این محدوده قرار دارند، وضعیت قرمز و نارنجی پیدا کردند. هم اکنون ۱۴۳ شهر قرمز، ۱۸۶ شهر نارنجی و ۱۱۹ شهر در شرایط زرد کرونایی قرار دارند و فعلاً وضعیت استان قم نارنجی می‌باشد.

استاندار قم با بیان اینکه احتمال رسیدن موج پنجم کرونا به استان قم با وضعیت فعلی استان‌های همجوار زیاد است، تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که از ترددها و تجمعات غیر ضروری جلوگیری کنیم تا گرفتار موج پنجم نشویم و حتی اگر گرفتار شدیم مدت زمان درگیری ما با این موج کمتر شود.

وی افزود: تعداد بستری‌ها در استان قم رو به افزایش است و خوشبختانه وضعیت فوتی‌ها ثابت است اما همه این شرایط منوط به رعایت دو مسئله است یکی بحث رعایت پروتکل‌ها و دومی بحث واکسیناسیون که ما هر دو مسئله را دنبال می‌کنیم.

بهرام سرمست با اشاره به شروع مجدد واکسیناسیون در استان قم گفت: بحث واکسیناسیون در سطح وسیعی دنبال می‌شود.

استاندار قم با اشاره به رعایت ۶۶ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در قم ادامه داد: در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خواهش ما از مردم این است که همانند گذشته رعایت کنند تا درگیر موج پنجم کرونا نشویم.

وی با اشاره به مکان‌های عمومی مانند تالارهای پذیرایی، سینماها، شهر بازی‌ها، استخرهای سر پوشیده، رستوران‌ها، باشگاه‌های بدنسازی و ورزشگاه‌های سر پوشیده که امکان سرایت بیماری در آنها بیشتر است، تاکید کرد: باید در این مکان‌ها کنترل‌ها و نظارت‌های شدیدتری صورت گیرد به ویژه در مکان‌های سر پوشیده.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید