۵ هزار و ۵۳۵ نفر در آران و بیدگل  واکسن کرونا دریافت کردند

محسن قمصری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون برای چهار هزار و ۱۵۸ نفر از سالمندان بالای ۶۰ سال نوبت اول واکسن کرونا و برای ۹۶۹ سالمند بالای ۶۰ سال آران و بیدگلی نوبت دوم واکسن کرونا تزریق شده است.

وی ادامه داد: ۷۴۵ نفر از کارکنان بهداشتی و درمان آران و بیدگل نوبت اول واکسن کرونا و برای ۴۱۲ نفر نوبت دوم واکسن کرونا تزریق شده است.

به گفته وی، ۲۸۴ بیمار خاص، ۴۰ نفر از پاکبانان، بنیاد شهید ۴۰ واکسن و ۴۳ نفر از اعضای تحت پوشش موسسه اعصاب و روان ایرانمهر واکسن مرحله نخست تزریق شده است.

معاون شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل از فراخوان و آغاز تزریق واکسن برای گروههای سنی جدید (افراد بالای ۶۰ سال) این شهرستان خبر داد و گفت: با ورود محموله‌های جدید واکسن، روند واکسیناسیون گروه‌های هدف با سرعت قابل قبولی در حال انجام است.

قمصری افزود: بر این پایه، همه سالمندان بالای ۶۵ سال در آران و بیدگل برای جلوگیری از ازدحام و پس از دریافت پیامک با در دست داشتن کارت ملی به مراکز تجمیعی واکسیناسیون بیمارستان شهید رجایی مراجعه کنند تا واکسن کرونا برای آنان تزریق شود.

وی ادامه داد: با ورود به مرحله واکسیناسیون همگانی از همه امکانات شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل برای این مهم بهره گرفته و بر پایه اولویت های اعلام شده، واکسیناسیون مرحله به مرحله در حال انجام است.

به گفته وی، مرحله واکسیناسیون عمومی همچنان نیازمند همکاری و همراهی همه اقشار جامعه است و بر تداوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تتاکید می‌شود.

معاون شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل با بیان اینکه هیچ نگرانی، محدودیت و کمبودی برای واکسیناسیون افراد واجد شرایط وجود ندارد، ادامه داد: واکسن کرونا به تعداد کافی تامین شده است و واکسیناسیون افراد واجد شرایط تا تزریق واکسن به آخرین فرد ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به تغییر وضعیت کرونایی آران و بیدگل از نارنجی به قرمز گفت: شمار بستری‌ها و مراجعه بیماران سرپایی در این شهرستان در هفته های اخیر افزایش داشته که امید می‌رود با افزایش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، شاهد کاهش بیشتر بستری ها و تبدیل وضعیت به نارنجی و زرد در هفته های پیش رو باشیم.

ویروس کرونا اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید