تنگی نفس و سرفه در مرحله دوم بیماری کووید ۱۹ خود را نشان می دهد

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز پنجشنبه به نقل از دکتر مصطفی جعفری گزارش داد: علائم مرحله نخست ییماری شامل تب، لرز، ضعف شدید، بی اشتهایی، بدن درد، اسهال و استفراغ است و در این مرحله، علائم قفسه سینه مانند تنگی نفس و سرفه بارز نیست.
وی اضافه کرد: در زمانی که مرحله نخست طی می‌شود برخی بهبود علائم‌ها در فرد بیمار دیده می‌شود، اما در برخی بیماران از روز ششم شاهد علایم تنفسی هستیم که این موضوع برای برخی‌ها با تأخیر تا روز چهاردهم و برای افراد مسن‌تر دیرتر هم مشهود می‌شود.
این پزشک متخصص داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: وقتی بیمار نیاز به تست حلق (پی.سی.آر) پیدا می کند که با یک فرد شناخته شده مبتلا به کرونا در فاصله کمتر از ۲ متر و زمان بیشتر از ۱۰ دقیقه تماس داشته باشد.
جعفری ادامه داد: در زمانی که با فردی در ارتباط هستیم که مشکوک به کروناست اما از مثبت بودن وی اطلاعی نداریم باز هم باید تست حلق را بدهیم تا خیالمان راحت باشد که مشکلی نداریم و اگر هم مشکلی وجود دارد بلافاصله و بدون تأخیر رسیدگی شود.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شود.

بنا بر آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۰۱ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ طی۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، از روز گذشته (چهارشنبه) تا امروز ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۳ هزار و ۶۵۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۲ هزار و ۵۵۲ نفر از آنها بستری شدند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید