بازگشایی آشپزخانه دانشگاه‌ها در انتظار واکسیناسیون دانشجویان

ناصر مطیعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا،‌ در پاسخ به این سوال که آشپزخانه دانشگاه‌ها تا چه حدی برای پخت غذا فعال می‌شود، اظهار داشت: دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی لازم برای بازگشایی آشپزخانه‌ها را دارند و ظرفیت آشپزخانه‌ها ثابت و مشخص است؛ فعالیت آشپزخانه‌ها بستگی به برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه‌ها و واکسیناسیون دانشجویان دارد.

وی ادامه داد: بر اساس بخشنامه‌ای که سال گذشته صندوق رفاه دانشجویان به دانشگاه‌ها داد، مراکز آموزش عالی باید آمادگی کافی برای ارایه خدمات به دانشجویان داشته باشند.

مطیعی درباره افزایش قیمت غذای دانشجویی از مهرماه، گفت: پیشنهاد قیمت جدید غذا و اجاره بهای خوابگاه را در دستور کار هیأت امنا قرار داده‌ایم ولی مسأله اصلی، انجام واکسیناسیون دانشگاهیان است و باید دید طبق برنامه انجام می‌شود یا خیر.

بازگشایی دانشگاه‌ها با دانشجویان تحصیلات تکمیلی

رییس صندوق رفاه دانشجویان با بیان اینکه چگونگی بازگشت دانشجویان به دانشگاه‌ها باید از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مشخص شود، یادآور شد: سلامتی دانشجویان و دانشگاهیان از منظر وزارت علوم یک اصل محسوب می‌شود و بازگشایی دانشگاه‌ها منوط به واکسیناسیون است.

مشاور وزیر علوم افزود: در مهرماه شاهد بازگشت همه دانشجویان نیستیم و ابتدا دانشجویان تحصیلات تکمیلی وارد دانشگاه می‌شوند.

افزایش وام‌های دانشجویی

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در خصوص وام‌های دانشجویی نیز گفت:‌ وام‌های شهریه، ودیعه مسکن، ضروری و تحصیلی برای سال تحصیلی جدید افزایش می‌یابد اما میزان آن در جلسه مردادماه هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان مشخص می‌شود.

به گزارش ایرنا،‌ بر اساس اعلام مسوولان وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، واکسیناسیون اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاه‌ها از مرداد ماه و واکسیناسیون دانشجویان با اولویت تحصیلات تکمیلی از شهریور ماه آغاز می‌شود.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید