۲۷ شهریورماه و مهمترین خبرهای کرونایی استان‌ها

به گزارش روز شنبه گروه اخبار استان ها ، پس از مدت‌ها از آغاز خیز پنجم کرونا، شمار روزانه این ویروس روند کاهشی گرفته و ریزش تعداد زیادی از مبتلایان به این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته دلیل بر این امر است.

بدون شک ورود میلیونی واکسن به کشور و تسریع و رکورد زنی واکسیناسیون سبب تغییر و بهبود وضعیت کرونا در کشور شده است.

به گفته مسوولان بهداشت و درمان، در صورتی که واکسن کرونا به همین روال تامین شود تا اواخر آبان‌ماه بیشتر افراد جامعه واکسینه می‌شوند و با دستیابی به این هدف مهم، نگرانی و دغدغه مردم در این زمینه از بین خواهد رفت.

مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز اعلام کرد: سامانه نوبت‌دهی واکسن برای افراد ۱۸ سال به بالا در استان‌های قم، کرمانشاه و همدان باز شد.

به دستور وزیر بهداشت، افراد ۱۸ سال به بالا ساکن استان‌های قم، کرمانشاه و همدان که در این استان‌ها دارای پرونده بهداشت هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه نوبت‌دهی salamat.gov.ir زمان و محل تزریق واکسن را انتخاب کنند.

مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین اعلام کرد: حداقل سن ثبت‌نام و دریافت نوبت واکسن کرونا در تمام کشور پنج سال دیگر کاهش یافت.

این مرکز در اطلاعیه ای با اشاره به اینکه از هم‌اکنون تمامی افراد ۳۲ سال به بالا (متولدین ۱۳۶۸ و قبل) در سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir زمان و محل دریافت واکسن را بلافاصله خودشان انتخاب کنند، اعلام کرد که برای این کار، نیازی به داشتن پرونده بهداشت نیست.

براساس اطلاعیه این مرکز، هم‌چنین افراد ۲۲ تا ۳۱ سال (متولدین ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۸) که ساکن استان های آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان و هرمزگان هستند و در پایگاه‌های بهداشت پرونده سلامت دارند می‌توانند از طریق همین سامانه ثبت‌نام کنند.

۲۷ شهریورماه و مهمترین خبرهای کرونایی استان‌ها

آخرین اخبار کرونایی استان‌ها

هم‌ اکنون بسیاری از استان‌های کشور وارد مرحله نزولی ابتلا به بیماری شده‌اند و اپیدمی موج پنجم در حال از بین رفتن است اما همچنان فوتی‌های کووید ۱۹ در برخی مناطق بالاست به گونه‌ای که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۵ نفر از هموطنان قربانی این ویروس شدند.

گرگان/ استاندار گلستان با تاکید بر تاثیر واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کاهش آمار ابتلا و فوت بیماران کرونایی گفت که در نتیجه انجام و رعایت این موارد، تعداد بیماران بستری کرونایی گلستان در هفته گذشته ۷۵ درصد کمتر شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز گفت: تاکنون ۴۹ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال و واجد شرایط استان، واکسن کرونا تزریق کردند و این روند با ورود ۱۰۰ هزار دُز جدید واکسن سرعت بیشتری خواهد گرفت.

همدان/ رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: سه مرکز واکسیناسیون واقع در شهرستان های همدان، ملایر و نهاوند شبانه روزی می‌شود.

ملایر/ فرماندار ویژه ملایر گفت: ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان واجد شرایط واکسیناسیون کرونا هستند که تاکنون ۴۸ درصد دُز اول واکسن را دریافت کردند.

قدرت الله ولدی اظهار داشت: تا شب گذشته ۱۴۷ هزار دُز واکسن به افراد واجد شرایط تزریق شده که از این میزان ۹۵ هزار نفر دُز اول و ۵۲ هزار و ۵۰۰ نفر هر ۲ دُز را دریافت کرده‌اند.

کرمانشاه/ استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه آمار بستری‌های کرونایی در استان کرمانشاه سیر نزولی پیدا کرده است، تاکید کرد که تسریع در این روند کاملا به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراجعه سریع‌تر افراد برای واکسیناسیون بستگی دارد.

هوشنگ بازوند با اشاره به روند واکسیناسیون در این استان افزود: اکنون حدود ۵۰ درصد جمعیت استان دُز اول و ۲۳ درصد نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و حدود ۲۰۰ هزار دُز نیز ذخیره واکسن داریم.

بازوند گفت: واکسیناسیون اکنون به صورت ۲ شیفت در حال انجام است و در صورت نیاز، ظرفیت برقراری شیفت سوم را هم داریم.

یزد/ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به همکاری مردم ،افزایش واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ و کاهش تعداد موارد بستری مبتلایان به ویروس کرونا در بیمارستان ها، گفت: هم اکنون شرایط ۸۲ درصد از مجموع ۱۱ شهرستان استان از قرمز کرونایی خارج شد و در وضعیت نارنجی قرار گرفت.

مشهد/ عضو کمیته بهداشت ستاد مدیریت اجرایی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار موارد مثبت آزمایشهای تشخیص طبی کرونا در مشهد با کاهش ۲۲ درصدی نسبت به هفته پیش، از ۶۰ درصد به ۳۸ درصد نزول یافته است.

محمدحسن درخشان گزارش داد : آمار کنونی مراجعه شهروندان مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا نیز در مراکز درمانی مشهد به میزان ۴۰ درصد نسبت به هفته پیش کمتر شده است.

خرم‌آباد/ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۹۷۷هزار و ۷۸۴ دُز واکسن کرونا تاکنون وارد این استان و ۹۰۱ هزار و ۶۶۶ دُز آن برای گروه‌های هدف تزریق شده است.

دکتر مریم کوشکی بیان کرد: از این میزان واکسن وارد شده به استان تاکنون ۹۱ درصد برای گروه های هدف تزریق شده است و درمجموع تاکنون ۴۸.۹ درصد، واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

یاسوج/ رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: ۲۴ هزارو ۷۰۲ نفر از جمعیت این شهرستان با دریافت دُز اول و دوم واکسن ، علیه ویروس کرونا ایمن شدند.

محمد طاهر طیب زادگان اظهارداشت: از ابتدای طرح واکسیناسیون تاکنون ۵۳ هزار و ۵۴۹ نفر دُز اول را دریافت کرده اند و ۲۴ هزار و ۷۰۲ نفر از این تعداد با تزریق دُز دوم در برابر ویروس کرونا واکسینه شدند.

مهاباد/ رییس شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: از ابتدای طرح واکسیناسیون سراسری تاکنون ۵۰ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال این شهرستان حداقل یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

داوود آتشی اظهار داشت: تاکنون ۴۵ هزار دز انواع واکسن کرونا در این شهرستان به گروه‌های هدف و اولویت دار تزریق شده که از این تعداد ۳۲ هزار دز اول و ۱۳ هزار دز دوم بوده است.

زاهدان/ مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای طرح تزریق دُز دوم واکسن کرونا حدود ۴۴ درصد همکاران فرهنگی این استان علیه ویروس منحوس کرونا واکسینه شدند.

حمیدرضا رخشانی اظهارداشت: هم‌اینک ۱۸ هزار و ۹۵۰ نفر از فرهنگیان سیستان و بلوچستان دُز دوم واکسن کرونا را دریافت.

وی افزود: ۳۳ هزار و ۷۳۶ نفر یعنی بیش‌از ۸۵ درصد آمار کل فرهنگیان سیستان و بلوچستان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و این فرآیند کماکان ادامه دارد.

سنندج/ رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: تاکنون ۱۹۱ هزار دُز واکسن کرونا در هفت مرکز تجمیعی این شهرستان به گروه‌های هدف تزریق شده است.

دکتر جهانبخش یوسفی اظهار داشت: در مجموع تاکنون ۱۲۹ هزار نفر در سنندج واکسن نوبت اول و ۶۲ هزار نفر نیز نوبت دوم را دریافت کرده‌اند.

اصفهان/ میزان بستری بیماران کرونایی در استان اصفهان از ۲ هفته گذشته روند کاهشی به خود گرفت و بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری کووید-۱۹ از ۲۷ شهریور جاری از وضعیت قرمز و بسیار پر خطر خارج شد.

به گفته سخنگوی ستاد مقابله با کرونای اصفهان، تعداد بستری‌های استان کاهشی شده و تست مثبت کرونا از ۵۰ به ۳۴ درصد رسیده است.

حجت الله غلامی اظهار داشت: از قله موج پنجم کرونا عبور کرده ایم اما این روند با یک شیب ملایم نزولی است که برای سرعت بخشیدن آن باید رعایت بیش از پیش شیوه‌نامه‌های بهداشتی صورت گیرد.

قزوین/ جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت تمامی شهرستان‌های استان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند.

منوچهر حبیبی افزود در حال حاضر روند کرونا کاملاً نزولی شده و تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها کاهش ۳۰‌ درصدی داشته است.

مراغه/ فرماندار هشترود گفت: برخورداری افراد واجد شرایط واکسن از هرگونه خدمات دولتی و عمومی در این شهرستان از ۱۰ مهرماه با ارائه کارت واکسیناسیون کرونا امکان‌پذیر خواهد بود.

امین امینیان این شیوه ارائه خدمات را به نفع مردم این شهرستان دانست و افزود: افرادی که شرایط دریافت واکسن را دارند، باید هرچه سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

اراک/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس آخرین اعلام گزارش رنگ‌بندی کرونا از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۱۱ شهرستان استان مرکزی از وضعیت قرمز کووید ۱۹ خارج شدندو تنها ساوه همچنان در شرایط پرخطر این بیماری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک توضیح داد: شمار مبتلایان و بیماران بستری و فوتی‌ها در مراکز درمانی استان مرکزی روزهای اخیر تاحدودی کاهش یافته است .

دکتر جمالیان یادآور شد: تزریق واکسن کرونا در استان با سرعت قابل قبولی جریان دارد و امید می‌رود که دربازه زمانی کوتاهی تمامی گروه‌های سنی واکسینه شوند و سطح ایمنی لازم در جامعه ایجاد شده و شاهد کاهش نگرانی مردم و سیر نزولی کرونا باشیم.

بندرعباس/ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد: روند ابتلا به کرونا در همه شهرستان های این استان نسبت به هفته گذشته کاهش چشمگیری داشته و نزولی شده است.

دکتر فاطمه نوروزیان افزود: در مدت یک هفته گذشته شاهد کاهش ۳۵ درصدی موارد مثبت و کاهش ۲۰ درصدی تست و غربالگری کرونایی به دلیل کاهش مراجعه سرپایی به بیمارستان های هرمزگان بودیم.

رشت/ مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان گفت: ۱۸۰ هزار دز واکسن جدید کرونا امروز "شنبه" وارد استان گیلان شد.

دکتر حسن رخ‌شاد با بیان اینکه این میزان واکسن از نوع سینوفارم برای تزریق نوبت اول و دوم امروز وارد گیلان شده است، افزود: ورود واکسن طی هفته‌های اخیر در این استان مناسب بوده و در زمان حاضر محدودیتی در رابطه با تزریق واکسن ندارم.

وی اظهار داشت: پیش از این نیز نزدیک یک میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن وارد استان گیلان شده بود و بیش از یک میلیون و ۴۹۲ هزار دوز نیز به گروه های هدف تزریق شده است.

بوشهر/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طبق آخرین گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت کرونایی پنج شهرستان‌ این استان پس از بیش از سه ماه از نارنجی (پرخطر) به زرد (خطر متوسط) تغییر کرد.

۲۷ شهریورماه و مهمترین خبرهای کرونایی استان‌ها

کرونا جان ۳۵۵ هموطن دیگر را گرفت

بر اساس اعلام روز شنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۵ نفر دیگر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع تلفات این ویروس در کشور به ۱۱۶ هزار و ۷۹۱ نفر رسید.

از دیروز جمعه تا امروز شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۸۴۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۱۲۴ نفر از آنها بستری شدند.

اکنون مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به پنج میلیون و ۴۰۸ هزار و ۸۶۰ نفر رسید.

تا کنون ۳۰ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۱۰۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بدون شک این امر در پی ورود میلیونی واکسن به کشور و تسریع و رکوردزنی واکسیناسیون، که سبب عبور خیز پنجم و مرگبار کرونا از کشور شد، اتفاق افتاده است.

روز سه شنبه ۲۳ شهریور ماه وزارت بهداشت بر اساس براوردهای اپلیکیشن ماسک، از عبور کشور از خیز پنجم کرونا خبر داد، خیزی که برای چند بار رکورد تلفات روزانه را جابجا کرد و دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ به بالاترین رکورد رسید. در همین خیز بود که در همین روز تعداد تلفات کرونا طی ۱۸ ماه جولان ویروس شاخدار از ۱۱۵ هزار نفر گذشت.

همچنین تا کنون ۲۸ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۹۹۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۳ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۸۶۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴۲ میلیون و ۳ هزار و ۸۶۳ دُز رسید.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید