۴۰۷ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان های یزد بستری هستند

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد، دکتر سید ابراهیم سلمانی افزود: همچنین در شبانه روز گذشته ۱۰۵ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان پذیرش شدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه روز قبل از آن ،۱۸ تَن بیشتر است.

به گفته وی از مجموع افراد پذیرش شده ۸۶ نفر به دلیل وخامت حالشان به بخش مراقبت‌های ویژه(I.C.U) منتقل و خدمات درمانی دریافت می‌کنند که تعداد آنها ۱۱ نفر بیشتر از ۲۴ ساعت ما قبل آن است.

وی تأکید کرد: استفاده از ماسک، پرهیز از برگزاری دورهمی های خانوادگی، دوری از حضور در تجمع و دریافت سریع تر واکسن در گروه های سنی اعلام شده از مهم ترین راه های مهار بیماری کووید ۱۹ است.

بنابر اعلام این واحد دانشگاهی با وجود فروکش کردن شیوع ویروس کرونا که منشای بیماری کووید ۱۹ است نسبت به هفته های قبل ، تعداد افراد بستری، پذیرش شده و بخش مراقبت های ویژه افزایش نشان می دهد.

از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان یزد ، ۸۳۰ هزار نفر آنها در گروه سنی ۱۸ سال به بالا قرار دارد که تاکنون بیش از نیمی از این افراد در طرح واکسیناسیون همگانی شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

جهش ویروس کرونا در انگلستان ،آفریقا و هندوستان که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورد.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه « شفا» یعنی شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید