کد خبر: 353093
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

ورود گردشگران به این مکان‌ها ممنوع است!

به گزارش گروه وبگردی قم پرس ؛همیشه مناطق و مکان‌هایی وجو دارد که به طبع افراد خارجی از یک کشور دیگر نمیتوانند از آنجا استفاده کنند در ادامه با مکان‌هایی که افراد‌های خارجی ورودشان ممنوع است.

افرد خارجی اجازه ورود به بسیاری از مناطق در جهان را ندارند و این مناطق به عنوان فوق سری شناخته می‌شود. بیشتر در مناطق تبت و چین می‌توان این مناطق را یافت. تبت یکی از حفاظت شده‌ترین مناطق در دنیاست که ورود به آن برای خارجی‌ها ممنوع است، در دنیا چه مناطق ممنوعه دیگری وجود دارد؟

چین، تبت، لهاسا، مقدس‌ترین مکان روی زمین برای بودایی ها؛ جایی که معبد جوکانگ، مهم‌ترین معبد بودیست‌ها در آن واقع شده و پیروان این آیین برای زیارت و انجام بعضی مناسب به آنجا سفر می‌کنند. هر روز تعداد زیادی از چینی‌های معتقد به بودا گرداگرد معبد طواف می‌کنند، رو به آن دعا می‌خوانند و عبادت می‌کنند.

خادمان معبد هم میان مردم می‌چرخند و ظرف‌هایی را می‌گردانند که از آن‌ها دود‌هایی با بوی تند بلند می‌شود؛ بویی که هوای اطراف معبد را سنگین می‌کند. در سال‌های اخیر، اما کمتر آدم خارجی‌ای توانسته این تصاویر را از نزدیک ببیند و اگر هم توانسته از دور بوده و اجازه نزدیک شدن به معبد و حرف زدن را نداشته است.

دولت کمونیست چین در بیش از نیم قرن گذشته تدابیر امنیتی سختی را برای وورد خارجی‌ها به تبت اجرا کرده و هر کس که می‌خواهد وارد این منطقه شود، باید ثبت نام کند و بعد از مدت‌ها با شرایط ویژه‌ای وارد آن شود. حالا بعد از مدتی طولانی یک گروه از خبرنگاران توانسته اند به این بخش ممنوع خاک چین سفر کنند و مشاهداتشان را برای دیگران تعریف کنند.

مواردی که البته تنها منحصر به تبت نیست و نقاط دیگری هم در دنیا وجود دارند که به شدت تحت تدابیر امنیتی هستند و هرکسی امکان ورود به آن‌ها را ندارد. تبت سال هاست که منطقه‌ای ناآرام به حساب می‌آید و خواستار جدایی از چین بوده است. از سال ۱۹۵۱، اما دولت کمونیست کنترل کامل این منطقه را به دست گرفت.

که باعث شد ناآرامی‌ها بیشتر از قبل شود. این اعتراضات تا سال ۱۹۵۹ و یک شورش ادامه پیدا کرد که با سرکوب شدید دولت کمونیست مواجه شد و همین شبب شد رهبر بودایی‌ها یعنی دالای لامای چهاردهم، تبت را ترک کند و به هند برود. سرکوب دولت، ولی در این سال‌ها باعث نشده اعتراضات پیروان دالای لاما تمام شود و تنها از سال ۲۰۰۹ تا حالا ۱۴۰ بودایی خودشان را در اعتراض به محدودیت‌ها آتش زده اند.

چنین اتفاقاتی باعث شده پکن از ورود خارجی‌ها به این منطقه جلوگیری کند و نگذارد تصاویر آن به بیرون درز پیدا کند. گردشگرانی که بخواهند برای بازدید به تبت بروند، باید حتما قبل از آن ثبت نام کنند و تنها در محدوده‌های زمانی خاصی که دولت چین تشخیص می‌دهد، وارد آن شوند. این وسط تنها در موارد معدودی به خبرنگاران اجازه ورود داده می‌شود و وقتی قرار باشد ان‌ها به تبت بروند، ماموران امنیتی همیشه در کنارشان هستند و تمام رفتارشان را زیر نظر دارند.

تنها مکان‌هایی که ماموران صلاح بدانند برای بازدید انتخاب می‌شود و این یعنی گشت و گذار در تبت حتی از کره شمالی هم سخت‌تر است. ماموران دولتی آن قدر مواظب خبرنگاران و گردشگران هستند که نگذارند آن‌ها حتی سوال اضافی از کسی بپرسند. برای همین وقتی خبرنگاران به دیدار یکی از مقامات تبت رفته اند، اجازه هیچ سوالی نداشته اند و آقای مسئول ۸۰ دقیقه بدون توقف در مورد خوشحالی مردم و خوب بودن اوضاع برای آن‌ها صحبت کرده است.

مواردی که خود خبرنگاران هیچ وقت به چشم ندیده اند. حتی زمانی که از ماموران خواسته شده به خبرنگاران اجازه دهند به معبدی در نزدیکی مرز با هند بروند، آن‌ها پاسخ داده اند چنین معبدی با آن‌ها فاصله بسیار زیادی دارد، در حالی که نقشه گوگل فاصله را تنها ۲۴ کیلومتر نشان می‌داده است.

اکنون در چین نژاد «هان» بیشترین فراوانی را دارد و حضور این قوم در تبت یکی از مواردی است که باعث شده هر روز درگیری‌هایی ایجاد شود. تا دهه ۶۰ میلادی عده افراد این قوم در تبت تنها ۳۹۵۰۰ نفر بوده حالا، اما این عدد به بیش از ۲۴۵ هزار نفر رسیده و این یعنی دولت مرکزی می‌خواهد با افزایش نژاد هان در تبت اکثریت را به هم بزند.

حالا در شغل‌های دولتی کسانی که از نژاد هان باشند، نسبت به تبتی‌ها درآمد بیشتری خواهندداشت و از حقوق اجتماعی بالاتری برخوردار هستند و البته بیشتر مناصب مهم در تبت هم در دست آن هاست. غیر از تغییر نژاد، مدرن کردن تبت، مورد دیگری است که پکن می‌خواهد از طریق آن، فرهنگ تبتی‌ها را تغییر دهد.

حالا در لهاسا بزرگراهی در حال ساخت است که کاملا مدرن و به روز طراحی شده و مسیری را که پیمودن آن الان در میان گل و لای نه ساعت زمان می‌گیرد به اندازه نیم ساعت کوتاه کند. حضور خود چینی‌ها در تبت و آشنایی مردم و جوانان تبت با دنیای مدرن یکی از نگرانی‌های بزرگان بودایی و قدیمی‌های این منطقه است که می‌ترسند

این طوری دیگر جوانان بی خیال مبارزه و مقابله شوند و در سال‌های آتی تبت کاملا شبیه به دیگر استان‌های چین شود؛ مکانی خنثی و بدون خطر برای دولت کمونیست.

سائوپائولو؛ جزیره مار‌ها

مکان سائوپائولو؛ جزیره مار‌هاکه افراد های خارجی ورودشان ممنوع است

چهار هزار گونه از سمی‌ترین مار‌های دنیا در این جزیره کوچک نزدیک «سائوپائولو» زندگی می‌کنند که سم بعضی از آن‌ها می‌تواند گوشت انسان را آب کند! حضور این همه مار یک جا باعث شده دولت برزیل ورود افراد را به آن ممنوع اعلام کند.

نیواورلئان؛ باشگاه ۳۳

نیواورلئان؛ باشگاه ۳۳

مرکز شهر نیواورلئان، جایی که یکی از اولین ساختمان‌های دیزنی لند توسط والت دیزنی ساخته شد. ساختمانی که در اصل یک رستوران است با دری آبی رنگ، اما ورود به آن برای هر کسی آزاد نیست و اسرار بسیاری در مورد آن وجود دارد. تنها افراد مهم و چهره‌های مشهور می‌توانند وارد این باشگاه شوند.

و برخی معتقدند عدد ۳۳ آن به باور‌های ایلومناتی و خرافات ربط دارد. کسانی که برای ورود به این اتاق ثبت نام کرده اند حداقل باید ۱۴ سال در صف بایستند و البته ۴۰ هزار دلار هم برای نام نویسی پرداخت کنند. تازه هر سال ۲۷ هزار دلار دیگر هم به مبلغ اولیه اضافه می‌شود.

سوالبارد؛ مرکز نگهداری دانه‌های حیاتی

سوالبارد؛ مرکز نگهداری دانه‌های حیاتی

این مرکز قرار است جایی باشد برای نگهداری از دانه‌های گیاهی و طوری طراحی شده که هزاران سال بعد هم محتویاتش سالم بمانند. برای همین زیر انبوهی از صخره و یخ ساخته شده تا اگر روزی برق هم قطع شد، دانه‌ها یخ زده باقی بمانند.

واتیکان؛ کتابخانه واتیکان

واتیکان؛ کتابخانه واتیکان

تنها افراد معدودی در دنیا هستند که اجازه ورود به این کتابخانه را دارند؛ جایی که کتاب‌هایی با ارزش بسیار بالا از لحاظ قیمتی و البته اطلاعاتی در آن نگهداری می‌شود. کتاب‌هایی دستنویس به جا مانده از تمدن مایا تا کتاب‌هایی اسرارآمیز که داستان‌های زیادی درباره محتویاتشان وجود دارد.

پیونگ یانگ؛ اتاق ۳۹

پیونگ یانگ؛ اتاق ۳۹

این اتاق در دفتر حزب کمونیست در پیونگ یانگ واقع شده و هیچ کس نمی‌داند دقیقا چه اتفاقی در آن رخ می‌دهد. شایعات، اما از حفاظت شدیدش خبر می‌دهند و همین یعنی جای مهمی است. البته کره شمالی خودش کلا جای امنیتی است و ورود به آن اصلا کار راحتی نیست.

مونتینیاک؛ غار‌های لاسکو

مونتینیاک؛ غار‌های لاسکو

نقاشی‌هایی که در این غار وجود دارند، احتمالا مربوط به ۱۷ هزار سال پیش و انسان‌های اولیه هستند. همین باعث شده از سال ۱۹۶۳ دولت فرانسه بازدید از آن را برای عموم ممنوع کند. هر چند شایعاتی هم درباره این غار و تاثیرات مرموزش بر آدم‌ها وجود دارد.

کنتاکی؛ فورت ناکس

مکان هایی که افراد های خارجی ورودشان ممنوع است

محل ذخیره اصلی طلا‌های آمریکا این جاست. میلیارد‌ها دلار طلا در مرکزی در عمق زمین نگهداری می‌شود که بیش از ۳۰ هزار سرباز از آن حفاظت می‌کنند و هلی کوپتر‌های نظامی همواره بر فرازش در حال پرواز هستند. گفته می‌شود در اصلی این مخزن، یک در بیست و دو تنی احتمالا فولادی است که در مقابل هر ضربه و انفجاری مقاوم است.

کالیفرنیا؛ بیشه بوهمیا

مکان هایی که افراد های خارجی ورودشان ممنوع است

نزدیک به ۱۵۰ سال است که تابستان هر سال تعدادی از افراد قدرتمند دنیا در عرصه سیاست به کالیفرنیا می‌روند تا در یک جلسه عجیب شرکت کنند؛ جایی که فقط مردان می‌توانند واردش شوند و گفته می‌شود تصمیمات مهمی درباره پروژه هایشان در دنیا آن جا گرفته می‌شود.

تصمیماتی از قبیل پروژه منهتن که به ساخت سلاح‌های اتمی منجر شد. تاکنون افراد غیرمرتبط کمی توانسته اند به بوهمیا بروند و از آن جا و مراسم خاصش داستان‌های شگفت آور تعریف کنند.

نوادا؛ ناحیه ۵۱

مکان هایی که افراد های خارجی ورودشان ممنوع است

یکی از مرموزترین و امنیتی‌ترین مکان‌های روی زمین که دولت آمریکا تا سال ۲۰۱۳ وجود آن را انکار می‌کرد. گفته می‌شود این منطقه، مکانی برای آزمایش‌های سری وزارت دفاع آمریکاست. هرچند برخی شایعات می‌گویند آدم فضایی‌ها در آن نگهداری می‌شوند.

آتلانتا؛ گنجینه کوکاکولا

مکان هایی که افراد های خارجی ورودشان ممنوع است

به گزارش تالاب فرمول ساخت کوکاکولا آن قدر مهم و سری است که برای نگهداری از آن کلی تدابیر امنیتی در نظر گرفته شده است و یک محفظه بسیار پیشرفته برای حفاظت از آن ساخته شده که افراد بسیار کمی می‌توانند واردش شوند و احتمالا نگاهی دوباره به ترکیبات کوکاکولا بیندازند.

اتاق خواب ملکه انگلستان

مکان هایی که افراد های خارجی ورودشان ممنوع است

سال ۱۹۸۲، مردی به نام مایکل فاگان توانست از دیوار‌های چهار و نیم متری کاخ باکینگهام و از بالای نرده‌های آهنی برق دار بگذرد و خودش را به اتاق خواب ملکه برساند. او خیلی راحت لب تخت نشست و در حالی که ملکه خواب بود یک فنجان چای هم نوشید. بعد از این اتفاق از سرنوشت فاگان اطلاع خاصی در دست نیست. اما اتاق ملکه تبدیل به یکی از امنیتی‌ترین اتاق‌های جهان شد که هیچ کس نمی‌تواند نزدیکش شود.

منبع:تالاب

انتهای پیام/

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس