۴۹۷ بیمار مبتلا به کرونا در منطقه کاشان بستری هستند

به گزارش ایرنا، مهدی دلاوری روز ‌سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بستری موقت ۱۶۱ بیمار در مرکزهای درمانی منطقه کاشان افزود: ۲ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در این منطقه فوت کردند که از این تعداد ۲ مرد ۶۰ , ۶۳ساله در مرکزهای درمانی کاشان جان باختند.

وی ادامه داد: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۱۶۹ مورد جدید به ۴۷ هزار و ۶۹۸ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به بستری موقت ۲۸ بیمار جدید از ۲۴ ساعت گذشته در مرکزهای درمانی این منطقه تصریح کرد: ۲۱ بیمار در کاشان و هفت نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

وی شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۶۵ نفر اعلام و اضافه کرد: ۶۰ نفر از بیماران در کاشان و پنج نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

دلاوری اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد ۳۵ بیمار با سن ۳۲ تا ۸۶ سال در مرکزهای درمانی کاشان و ۱۴ نفر با سن ۲۹ تا ۸۶ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

وی با اشاره به مراجعه ۴۶۳ نفر به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ۲۴ ساعت گذشته گفت: پنج هزار و ۶۰۹ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) دانشگاه است.

به گفته وی، ۲۵۳هزار و ۶۶۷ نفر از آغاز شیوع کرونا (اسفند ۹۸) تاکنون به مرکزهای بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند و ۱۶ هزار و ۴۶۵ بیمار حاد تنفسی تا کنون از بیمارستان‌های شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل مرخص شده‌اند.

تزریق ۲۵۶هزار و ۵۷ دُز واکسن کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به تزریق ۲۵۶هزار و ۵۷ دُز واکسن کرونا از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گفت: ۱۷۴ هزار دز از این تعداد مربوط به نوبت نخست و ۸۲هزار و ۵۷ دز مربوط به نوبت دوم بوده است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل در برهه کنونی نارنجی است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید