کد خبر: 353492
۰
۰
نسخه چاپی

اجرای پایلوت طرح سامانه هوشمند برای شناسایی افراد واکسن زده

به گزارش خبرنگار خبرنگارما؛ بهرام سرمست پیش از ظهر شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: در این جلسه قرار شد طرح هوشمندی به طور پایلوت در یکی از استان‌های کشور برگزار شود این طرح با نام «اتاق سلامت» با بهره‌گیری از یک سامانه هوشمند برای شناسایی افراد واکسن زده و یا نزده و هم چنین بیماران دارای کرونا مثبت در جامعه اجرا می‌شود.

وی افزود: در ابتدای امر در یکی از استان‌های کشور به طور پایلوت اجرا و بعد از ۱۰ روز بعد از اطلاع رسانی کامل رسانی در دیگر استان‌های کشور طرح اتاق سلامت اجرا می‌شود با اجرای این طرح هرگونه محدودیتی هوشمندانه و بازگشایی‌ها هم دقیق و هوشمندانه صورت می‌گیرد.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبات امروز ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد ادامه داد: در این جلسه چند محور مد نظر قرار گرفت؛ سرعت بخشیدن به امر واکسیناسیون و توسعه آن در استان‌های کشور و هم چنین بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت شدید بر مبانی ورودی و خروجی کشور به ویژه در مرز با کشور عراق مورد تاکید قرار گرفت.

سرمست عنوان کرد: قرار شد با توجه به فرارسیدن سال تحصیلی جدید در مدارس روستایی و کم جمعیت کشور آموزش‌ها حضوری ولی در مدارس پرجمعیت شرایط آموزش حضوری مبتنی بر واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی صورت گیرد و با سرعت دادن به امر واکسیناسیون در یک فاصله کوتاهی مدارس بازگشایی و شروع به فعالیت خواهند کرد.

استاندار قم با اشاره به کسب و کارهایی که از بحران کرونا آسیب دیده تصریح کرد: در زمینه اقتصادی مجوز جا به جایی در تبصره قانون بودجه برای مقابله با خسارت‌های ناشی از کرونا صادر شد و به موجب آن ثبت نام وام ودیعه مسکن و تسهیلات کرونایی و حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده تا پایان آذرماه ثبت نام جدید آن تمدید و تا پایان بهمن ماه نیز فرصت بهره‌گیری از تسهیلات مصوب شده است.

وی در پاسخ به واکسن هراسی در فضای مجازی و برخی تجمعات در شهر قم افزود: بحث واکسن هراسی ارتباطی به قم و استان مشخصی ندارد حتی در دیگر کشورها هم محسوس است در قم با توجه به وجود گروه‌های مختلف سیاسی شاید بیشتر با حساسیت روبرو است.

سرمست گفت: میانگین واکسیناسیون در استان در مقایسه با سایر کشور روند بالاتری و این موید این امر است که مردم از اهمیت علمی واکسن برای مقابله با کرونا آگاهی دارند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید