کد خبر: 353514
۰
۰
نسخه چاپی

۴۰۰ دستگاه اتوبوس از فردا در مرز مهران مستقر می شود

به گزارش قم پرس، نورالله دلخواه اظهار کرد: ناوگان حمل و نقل برون شهری مستقر در مرز مهران در اوج پیک برگشت زائران به تدریج تا سه هزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.

وی افزود: این اتوبوس‌ها به صورت چرخشی زائران را به استان‌های مقصد خود جابجا می‌کنند و سپس به سمت مرز مهران باز می‌گردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام ادامه داد: اتوبوس‌ها تا روز پنجشنبه هفته جاری که بازگشت زائران ادامه دارد در مرز مهران مستقر هستند و حمل و نقل زائران را بر عهده دارند.

دلخواه اضافه کرد: اتوبوس‌ها در بخش تجاری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واقع در مرز مهران مستقر هستند و مسافران در بدو ورود به مرز سوار اتوبوس‌ها شده و به سمت استان‌های خود حرکت می‌کنند.

وی تاکید کرد: برنامه ریزی ها به گونه‌ای انجام گرفته است که زائران پس از بازگشت به کشور بلافاصله و بدون حضور در کانون جمعیتی مهران عازم استان‌های خود شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام یادآور شد: در اربعین سنوات گذشته به طور میانگین در شبانه روز بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر زائر جابجا می‌شد و موج بازگشت زائران در این اربعین سبک تر است و مشکلی در زمینه جابجایی زائران وجود ندارد.

اجازه خروج زائران از مرز مهران داده نمی‌شود

دلخواه با تاکید بر ممنوعیت تردد زائران در زمان رفت از مرز مهران گفت: تعداد زیادی از زائران اربعین حسینی که برای سفر به عراق به مرز مهران مراجعه کرده‌اند اجازه خروج آنها به هیچ عنوان از مرز داده نمی‌شود.

وی بیان کرد: بنا به گفته مسئولان مربوطه مرز بین المللی مهران تنها در زمان بازگشت پذیرای زائران خواهد بود و به هیچ عنوان اجازه خروج زائران داده نمی‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام یادآور شد: از عاشقان حسینی (ع) خواهشمندیم به این مرز مراجعه نکنند زیرا امکان تردد وجود ندارد.

دلخواه تاکید کرد: تعدادی از زائران اربعین حسینی در چند روز گذشته به مرز مهران مراجعه کرده، و اصرار بر رفتن به کشور عراق را داشتند، اما با مشاهده شرایط و نبود امکان تردد به کشور عراق به تدریج درحال بازگشت به محل سکونت خود هستند.

وی اضافه کرد: مردم به شایعات فضای مجازی در خصوص خروج از مرز مهران جهت شرکت در آئین بزرگ اربعین در کشور عراق توجه نکنند و اخبار موثق را از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌های رسمی دریافت کنند

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید