امکان رخداد موج ششم کرونا در لارستان فارس قوت گرفت

در روزهایی که موجی از امیدواری نسبت به روند کاهشی و نزولی بیماری کووید ۱۹و عبور از تنگناها و هراس حدود دو ساله ویروس مرگبار کرونا در بسیاری از مناطق ایران به واسطه تزریق انواع واکسن فراگرفته اما اینجا در لارستان فارس گویا وضعیت همچنان متفاوت پیش می رود و حتی خطر بروز پیک ششم آن نیز به گوش می رسد.

دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز روز گذشته آخرین آمار مبتلایان را ۷۶ نفر اعلام کرد ، آن هم در آستانه بازگشایی مدارس و در حالی که بسیاری از صنوف و مشاغل امیدودار به رفع محدودیت ها و رهایی از وضعیت دوران تاریک کرونایی شده اند.

این وضعیت یعنی اینکه همچنان خطر در کمین است و حتی با تغییر محسوس و ملموس از روند کاهشی شمار مبتلایان و مرگ و میرهای ناشی از کرونا در سطح ملی اما هر جایی که مردم و شهروندان نسبت به تزریق واکسن اهتمام نمی ورزند و یا نسبت به این مهم بی تفاوت هستند باید شاهد بروز موج ششم آن نیز بود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان می گوید: در موج پنجم کرونا که یکی از پیچیده ترین و خطرناک ترین موج های کرونایی در سطح کشور نیز بود ۱۲۴ فوتی ناشی از کرونا در شهرستان های لارستان، خنج و اوز ثبت شد.

وحید یگانه روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: کل فوتی های ناشی از کرونا در این شهرستان ها ۳۹۵ نفر بوده است، شمار مبتلایان در پیک پنجم در این شهرستان ها نیز ۱۰ هزار و ۹۳۲ نفر گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه استقبال ضعیف مردم و افراد بالای ۱۸ سال نسبت به واکسیناسیون خطر بروز پیک ششم در منطقه را نیز قوت و شدت بخشیده است ، گفت: شهرهای جویم و شرفویه همچنان در وضعیت قرمزکرونایی قرار دارند که البته عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مناطق، همچنان آمار ابتلا به کرونا را بالا نگه داشته است.

وی بیان کرد: بر اساس بررسی ها همچنان نیمی از افراد و شهروندان واجد شرایط و به ویژه افراد بالای ۱۸ سال برغم ایجاد همه زیرساخت ها و تامین سان و امکاات لازم اما نسبت به تزریق واکسن بی تفاوت هستند.

یگانه ، با اشاره به میزان استقبال مردم از واکسن در شهرستانهای زیرپوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز افزود: شهر لار با ۸۰ درصد، براک و مرکز هرمود مهرخوئی با ۵۷ درصد، بلغان با ۵۶ درصد، در شهرستان خنج نیز آشنا و کورده هر کدام با ۵۶ درصد و در شهرستان اوز مرکز شهر اوز نیز با ۵۰ درصد واکسیناسیون گروه‌های هدف، بیشترین استقبال از واکسیناسیون کرونا را داشته‌اند.

وی گفت: همچنین شهرهای لطیفی با ۳۲ درصد، خور با ۳۶ درصد، سیف‌آباد و بیغرد با ۳۸ درصد، بیدشهر با ۳۴ درصد و فیشور در شهرستان اوز نیز با ۴۱ درصد کمترین میزان واکسیناسیون را به نام خود ثبت کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان نتیجه این استقبال ضعیف از واکسیناسیون را خطرناک آن هم در آستانه بازگشایی مدارس دانست و گفت: وضعیت رنگ بندی کرونا هم اینک در شهرهای شرفویه و جویم لارستان به دلیل ضعف محسوس در تزریق واکسن قرمز و فوق قرمز شده است.

یگانه بیان کرد:با توجه به هدف گذاری دانشکده علوم پزشکی و وضعیت خطرناک به ویژه در موج پنجم پوشش بالای ۸۰ درصدی تزریق واکسن مد نظر است که این امر تاکنون محقق نشده است.

یگانه با اشاره به تحویل بیش از ۱۷۴ هزار دُز واکسن به لارستان نیز گفت: تاکنون ۱۰۶ هزار و ۴۵۶ دُز واکسن در نوبت اول و ۵۶ هزار و ۱۷۰ دُز واکسن در نوبت دوم به گروه‌های هدف تزریق شده است.

وی با بیان اینکه شرایط و زیرساخت ها برای واکسناسیون همه افراد واجد شرایط حتی اتباع خارجی در سطح منطقه فراهم است گفت: تمام افراد بالای ۱۸سال اتباع خارجی مقیم شهرستان های لارستان، اوز و خنج همچون ایرانی ها می توانند با مراجعه به مراکز تزریق واکسیناسیون نسبت به تزریق دُز نخست یا دوم خود اقدام کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید