کد خبر: 353770
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

چرا امام حسین (ع) جنگید؟ + صوت‌ منتشر نشده از شهید ردانی‌پور

به گزارش گروه وبگردی قم پرس ؛ شهید حجت‌الاسلام مصطفی ردانی‌پور از مؤسسین لشکر ۱۴ امام حسین (ع) و فرمانده قرارگاه فتح بود با وجود ۲ بار مجروحیت و جانبازی از ناحیه دست، لحظه‌ای همرزمانش را تنها نگذاشت و سرانجام در عملیات والفجر ۲ به شهادت رسید و همان طور که آرزویش بود، جاویدالاثر شد.

آنچه در ادامه می‌شنوید، سخنان منتشرنشده شهید حجت‌الاسلام مصطفی ردانی‌پور است که این صوت تاریخی برای نخستین بار منتشر می‌شود:

چرا امام حسین (ع) جنگید؟

شهید ردانی‌پور در سوم مرداد ماه سال ۱۳۶۱ در پایگاه شهید مدنی هنگام عملیات رمضان گفت: امام حسین (ع) با ۷۲ نفر به خاطر دفاع از اسلام و ایده و عقیده اش در مقابل ۳۰ هزار نفر حداقل و ۱۲۰ هزار نفر ایستاد و جنگید و زیر بار ظلم و زور نرفت. امام ما این امام است و ما باید به او اقتدا کنیم.

درباره عملیات

عملیات رمضان با رمز یا مهدی (عج) ادرکنی در شرق بصره آغاز شد. این عملیات از ۲۲ تیرماه تا هفتم مرداد ماه سال ۱۳۶۱ به طول انجامید. هدف از عملیات رمضان حضور قوای نظامی ایران در پشت شط‌العرب و تسلط بر معابر وصولی بصره بود که با حضور سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی انجام شد. در این عملیات رزمندگان اسلام در ۱۳۳ گردان پیاده؛ ۲۰ گردان زرهی، ۱۱ گردان مکانیزه و ۱۰ گردان توپخانه حضور داشتند. تصرف ۴۰ کیلومتر مربع از خاک دشمن حاصل این عملیات بود که دشمن بیش از ۶۴۰۰ کشته و زخمی و ۱۳۱۵ اسیر داشت. در ضمن ۴ لشکر و ۳ تیپ زرهی دشمن بین ۲۰ تا ۶۰ درصد منهدم شد و ۹ تیپ پیاده دشمن بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت و تلفات را متحمل شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس