کد خبر: 353788
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

از ظرفیت‌های مفهومی و اجتماعی اربعین غفلت نکنیم

به گزارش قم پرس به نقل از روابط عمومی رادیو اربعین، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی روز دوشنبه در گفت‌وگو تلفنی با رادیو «اربعین» با بیان اینکه مفاهیم مندرج در قیام امام حسین «ع» در قالب سنت عزاداری و راهپیمایی عظیم اربعین حسینی متبلور شده است، گفت پیام عاشورا و اربعین حسینی، آزادگی، ظلم‌ستیزی و حکومت دینی است.

وی با بیان اینکه پیام آزادگی و ظلم‌ستیزی قیام امام حسین «ع» و راهپیمایی اربعین حسینی، توجه غیر مسلمانان را نیز به این حرکت عظیم جلب کرده است، گفت: راهپیمایی اربعین حسینی، به لحاظ مفهوم و یک حرکت انسانی عظیم به یکی از واقعیت‌های جهان به‌ویژه جهان اسلام تبدیل شده است. درحالی‌که دشمنان اسلام مایل نیستند که این واقعیت آن‌گونه که است، برای افکارعمومی جهان تبیین شود.

حداد عادل با تاکید بر اینکه به برکت انقلاب اسلامی، ارزش‌های بروز شده قیام و نهضت حسینی در ایران و سایر کشورها آشکار شده است، تاکید کرد: راهپیمایی اربعین حسینی، مثل یک رودخانه عظیمی است که این ارزش‌ها را با خود حمل می‌کند و در این چارچوب نباید از کنار ظرفیت‌های مفهومی و اجتماعی اربعین گذشت و آنها مورد غفلت قرار داد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی خاطرنشان کرد: اگر راهپیمایی اربعین حسینی ادامه پیدا کند و از جانب مردم و دولت‌ها به‌درستی مدیریت شود، می‌تواند سکوی پرشی برای درک بهتر فلسفه عاشورا و ابعاد معنوی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی این نهضت شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس