کد خبر: 353790
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

بعد از ۱۰ سال اثری را کارگردانی می‌کنم/ اهل سری‌دوزی نیستم

رسول نقوی نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر این روزها نمایش «ورودی پنج» را بعد از ۱۰ سال اجرا نکردن اثری نمایشی، در تماشاخانه مهر حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به صحنه برده، درباره این دوری از کارگردانی تئاتر به خبرنگار مهر گفت: من همیشه به این معتقدم که باید حرفی برای گفتن داشته باشم تا اثری را روی صحنه ببرم و این ۱۰ سال کار نکردن به این دلیل است که احساس می‌کردم حرفی برای گفتن ندارم.

وی ادامه داد: ۳ سال پیش برای اجرا در مجموعه تئاتر شهر نوبت اجرایی داشتم ولی به همین دلیل صرف نظر کردم.

نقوی تصریح کرد: اهل سری‌دوزی در تئاتر نیستم و زیرا اینگونه کار کردن باعث می‌شود که تماشاگرهای فرهیخته تئاتر را از دست بدهیم. ترجیح دادم ۱۰ سال کار نکنم مگر اینکه حرف جدیدی برای گفتن داشته باشم که دوستان و کارشناسان می‌توانند با تماشای نمایش «ورودی پنج» ارزیابی درستی در این زمینه داشته باشند که آیا کاری که اجرا کرده‌ام حرفی برای گفتن دارد یا نه.

بعد از ۱۰ سال اثری را کارگردانی می‌کنم/ اهل سری‌دوزی نیستم

وی با اشاره به اینکه استقبال مخاطبان از اجراهای «ورودی پنج» خوب بوده، افزود: این استقبال با کمترین تبلیغات انجام شده است.

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر که سال‌ها در زمینه اجرای آثار مذهبی، دفاع مقدسی و اجتماعی کار کرده و آثار خود را با این مضامین به صحنه برده بود، درباره اینکه آیا «ورودی پنج» نیز در راستای همان دغدغه‌های ذهنی است، توضیح داد: روابط اجتماعی بین انسان‌ها همیشه دغدغه اساسی من بوده و هست و نمایش «ورودی پنج» هم جدا از این دغدغه نیست.

نقوی با اشاره به اجرای «ورودی پنج» تا پایان مهر ۱۴۰۰، درباره احتمال تداوم اجرای عمومی این اثر یادآور شد: چندین دوره تجربه حضور در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر را داشتم و با توجه به شناختی که از جشنواره دارم قصدم ارائه این نمایش به جشنواره است. همچنین دغدغه‌ام این است که این اثر را به تکامل نهایی‌اش برسانم.

این هنرمند تئاتر در پایان درباره آثار جدیدی که برای تولید و به صحنه بردن مدنظر دارد، گفت: ۲ نمایشنامه جدید نوشته‌ام که یکی از آنها درباره جاشوا بل از هنرمندان موسیقی است. در فضای مجازی ماجرایی را دیدم که ناشی از انسانیت جاشوا بل بود و این امر دستمایه درام من شد. با جاشوا بل نیز تماس گرفته و گفتگوهایی داشتیم و این نمایشنامه را نوشتم. این اثر اولویت اول من برای کار جدیدم است.

در خلاصه داستان نمایش «ورودی پنج» که در تماشاخانه مهر حوزه هنری اجرا می‌شود، آمده است: پهلوان ولی در آخرین روزهای عمر خود قرار دارد و تصمیم گرفته که جانشین خود را انتخاب و معرفی نماید، پس مردم شهر را توسط دخترانش به آزمون می‌کشد، تا دریابد چقدر آمادگی پذیرش نایب پهلوان در شهر و مردم وجود دارد.

سعید بحرالعلومی، یوسف طاهریان، افشین قدیمی، فریبا رسولی، مروارید معصومی، ماهان جعفری، مهرنوش حسینی، سید محمدحسینی، شهرام طهماسبی و زهرا بهاری، بازیگران این نمایش هستند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به مشاور و مجری طرح: لیلا فیضی، طراح صحنه، نور و لباس: یوسف طاهریان، آهنگساز: محمد فرشته‌نژاد، دستیار کارگردان: محمدرضا جعفری، طراح پوستر و بروشور: شهرام طهماسبی، مجری پوستر و بروشور: پرستو ارفعی، منشی صحنه: هانیه حسینی، مدیر صحنه: نازنین قرش‌پور، اجرای نور: محمدرضا جعفری، بهار حسینی، اجرای صدا: هانیه حسینی، مدیر روابط عمومی: بهار حسینی و عکاس: ریحان رشیدمهربان، اشاره کرد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس