کد خبر: 353795
۰
۰
نسخه چاپی
افتتاح کتابخانه عمومی حضرت ولی عصر (عج) روستای مبارک آباد قم

با حضور مسئولان بخش و به مناسبت هفته دولت انجام شد؛

به مناسبت هفته دولت کتابخانه‌ عمومی حضرت ولی عصر (عج) روستای مبارک آباد قم افتتاح شد.

با حضور مسئولان بخش و به مناسبت هفته دولت انجام شد؛

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، به مناسبت هفته دولت، کتابخانه عمومی حضرت ولی عصر (عج) روستای مبارک آباد قم با حضور دکتر جعفری، بخشدار منطقه قنوات، امام جمعه بخش قنوات و جمعی از مدیران و شورای اسلامی بخش قنوات افتتاح شد.

در ابتدای این برنامه، آقای باقری، رییس اداره امور کتابخانه‌ها و مشارکت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، توسعه فرهنگی را حاصل ایجاد و رونق فرهنگ مطالعه دانست و برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را در ایجاد زیرساخت ها و توسعه کتابخوانی تشریح کرد. ایشان همچنین به تشریح وضعیت کتابخانه مبارک آباد پرداخته و به ساختمان قبلی این کتابخانه که شرایط خوبی برای ارائه خدمات نداشت اشاره کردند که در نهایت با همکاری بخشدار و مسئولان بخش قنوات، این کتابخانه به ساختمان جدید آن منتقل شد.

در ادامه برنامه حجه الاسلام و المسلمین کرم پور امام جمعه بخش قنوات ضمن تسلیت ایام محرم و گرامی‌داشت ولادت امام باقر (ع)، کم بودن سرانه مطالعه را از جمله مشکلات کشور دانستند که مقام معظم رهبری هم تاکید بسیاری بر آن داشته‌اند و ایجاد فرهنگ مطالعه را راهکار آن دانستند.

دکتر جعفری بخشدار منطقه قنوات نیز در این آیین با بیان اینکه مطالعه زیربنای توسعه جامعه است، افتتاح و رونق کتابخوانی را در بخش قنوات و با توجه به آسیب‌های اجتماعی این بخش که بخش عمده آن ناشی از فقر فرهنگی است را مهم و موثر دانستند و از دست اندرکاران افتتاح این کتابخانه تشکر کردند. ایشان همچنین ضمن تشکر از اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم به جهت فعالیت موثر در عرصه کتابخوانی و تقدیر از طرح کتاب‌رسان، آمادگی خود را جهت همکاری در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی در روستاها اعلام کردند.

کتابخانه عمومی حضرت ولی عصر (عج) روستای مبارک آباد قم از سال 1387 افتتاح شده است و در این مدت با اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه کودک، موفقیت‌های خوبی را در جذب کودکان و نوجوانان این روستا به کتابخانه داشته است؛ به گونه ای که در دوران پیش از کرونا تعداد اعضای کودک این کتابخانه به 500 عضو نیز رسیده بود. ساختمان قبلی این کتابخانه به دلیل فرسودگی تخلیه و به ساختمان تازه تاسیس مجتمع فرهنگی روستای مبارک آباد منتقل شد. این کتابخانه 120 متر مربع از بنای این مجتمع را به خود اختصاص داده است. این کتابخانه روستایی شامل بخش های مخزن، کودک و سالن مطالعه است.

با حضور مسئولان بخش و به مناسبت هفته دولت انجام شد؛

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید