کد خبر: 353800
۰
۰
نسخه چاپی

آمادگی هلال احمر در شهرهای مرزی جهت خدمت به زائرین اربعین حسینی

آمادگی هلال احمر در شهرهای مرزی جهت خدمت به زائرین اربعین حسینی

آمادگی هلال احمر در شهرهای مرزی جهت خدمت به زائرین اربعین حسینی

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، همزمان با اربعین حسینی و حضور زائرین در مراسم پیاده روی اربعین حسینی، جمعیت هلال احمر طبق ملاحظات ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد ملی اربعین حسینی آماده ارائه خدمات امدادی در شهرهای مرزی می شود.

محمدرضا بهرامی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم در این باره گفت: با توجه به حضور زائرین ایرانی و سایر کشورها جمعیت هلال احمر آماده ارائه خدمات امداد و نجات بوده و آمادگی های لازم برای پاسخگویی و ارائه خدمات امدادی با همکاری و مسئولیت سازمان امداد و نجات انجام شده و از سوی این این اطلاع رسانی می شود.

وی درباره شرح این دستورالعمل تصریح کرد: ارائه خدمات امداد و نجات در شهرهای مرزی با استفاده از ظرفیت شهرهای مرزی، استفاده از ظرفیت سایر استان ها مخصوصاً استان های معین، ارائه خدمات درمانی، فرماندهی و مدیریت پوشش امدادی اربعین سال 1400 و رعایت پروتکل های بهداشتی و کنترل زائران جهت پیشگیری از شیوع کرونا در این ایام صورت می‌گیرد.

بهرامی درباره هزینه های این پوشش امدادی عنوان کرد: تمام هزینه های مربوط به ایاب و ذهاب امدادگران و نجاتگران در این پوشش امدادی در مرزهای داخلی و یا سایر استان ها مشروط بر ثبت سامانه یکپارچه کشوری، به صورت متمرکز پرداخت خواهد شد و همچنین هزینه های احتمالی مورد نیاز برای پوشش امدادی در مرزهای داخلی و سایر استان های معین و پشتیبان در صورت به کارگیری و با تایید و پیشنهاد کتبی سازمان امداد و نجات قابل پرداخت خواهد بود.

لازم به ذکر است در مراسم اربعین سال ۱۴۰۰، استان قم به عنوان استان پشتیبان در استان مرزی ایلام آماده ارائه خدمات امدادی به زائرین اربعین حسینی می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید