کد خبر: 353801
۰
۰
نسخه چاپی
انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی قم جمعه ۹ مهر برگزار می شود

رئیس هیات اجرایی انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی قم:

رئیس هیات اجرایی انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از برگزاری این انتخابات، به صورت الکترونیکی در روز جمعه ۹ مهرماه خبر داد.

مهندس مجتبی دلاوری پاریزی رئیس هیات اجرایی نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان قم با تشریح چگونگی برگزاری انتخابات این دوره اظهار داشت: از زمان شروع فرآیند انتخابات که براساس جدول زمانبندی وزارت راه و شهرسازی مراحل مختلف آن انجام شده، 57 نفر بعنوان نامزد انتخابات ثبت نام کردند که از این تعداد دو نفر در مراحل اولیه ثبت نام از نامزدی انصراف دادند و 10 نفر نیز با تشخیص هیات اجرایی و تایید دستگاه نظارت، شرایط نامزدی هیات مدیره را احراز ننمودند و اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده به تعداد 45 نفر اعلام عمومی شد.

وی گفت: نامزدها از زمان انتشار اسامی تا 24 ساعت قبل از برگزاری انتخابات فرصت تبلیغات و ارائه برنامه‌های خود برای جلب آرای اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم را دارند.

دلاوری با اشاره به زمان برگزاری انتخابات ابراز داشت: روز برگزاری انتخابات جمعه نهم مهرماه 1400 از ساعت 9 صبح تا 17 خواهد بود که به منظور جلب مشارکت حداکثری اعضا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مصونیت رای دهندگان از ابتلا به ویروس کویید 19 با هماهنگی بعمل آمده با وزارت راه و شهرسازی، انتخابات بصورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: هر یک از حائزین شرایط رای دهنده، می‌توانند با مراجعه به سامانه پژواک از طریق گوشی تلفن همراه، تبلت و یا رایانه‌های شخصی نسبت به انتخاب نامزدهای مد نظر خود اقدام کنند که فایل های آموزشی چگونگی استفاده از سامانه انتخابات الکترونیکی در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام مهندسی قم افرود: تا این تاریخ تعداد یازده نفر از نامزدهای احراز صلاحیت شده با مراجعه به دبیرخانه هیات اجرایی اقدام به انصراف از ادامه نامزدی در نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم نمودند و به این ترتیب تعداد 34 نفر از نامزدها به ادامه رقابت با یکدیگر برای کسب یازده کرسی هیات مدیره سازمان خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه با این شرایط در رشته ترافیک هیچ نامزدی برای انتخاب شدن باقی نمی ماند افزود: در تعرفه انتخابات، رای دهندگان امکان ثبت اسامی ده نفر را خواهد داشت و نماینده رشته ترافیک نیز بعد از تعیین نمایندگان اصلی و علی البدل گروه عمران (رشته عمران و نقشه برداری)، براساس بالاترین رای در گروه انتخاب می‌‍ شود و در این رشته عضو علی البدل انتخاب نمی شود.

دلاوری اضافه کرد: هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر به چهار نفر از نامزدهای رشته عمران، دو نفر از نامزدهای رشته معماری، یک نفر از نامزدهای رشته نقشه‌برداری، یک نفر از نامزدهای رشته شهرسازی، یک نفر از نامزدهای رشته مکانیک و یک نفر از نامزدهای رشته برق رای دهد؛ ولی رای دادن به تعداد کمتر از این در هر رشته و یا در کل انتخاب نیز امکان پذیر است.

رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام مهندسی ساختمان قم همچنین به باقی ماندن یک نامزد در رشته شهرسازی و سه نامزد در رشته معماری اشاره کرد و عنوان داشت: با توجه به انتخاب دو نفر به عنوان عضو اصلی رشته معماری و یک نفر علی البدل رشته مذکور عملا عضو علی البدل رشته شهرسازی از میان تمامی نامزدها صرف نظر از رشته و گروه، که بعد از انتخاب عضو اصلی و علی البدل رشته و گروه خود، حائز بالاترین رای هستند انتخاب می‌شود.

وی گفت: در روز انتخابات نمایندگان هیات اجرایی و دستگاه نظارت با استقرار در مدرسه شاهد بلوار امین، بصورت برخط انتخابات الکترونیکی را کنترل می کنند؛ ضمن اینکه این امکان فراهم شده تا رای دهندگان محترم که به هر دلیل شماره تلفن همراه آنها با شماره ثبت شده در سازمان نظام مهندسی تطابق ندارد یا به دلیل عدم دسترسی به اینترنت نمی توانند در انتخابات الکترونیکی شرکت کنند، با مراجعه حضوری به مدرسه شاهد بلوار امین و ارائه کارت معتبر عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان، از طریق سیستم‌های مستقر در این حوزه انتخابی، پس از احراز هویت رای خود را ثبت کنند.

رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام مهندسی ساختمان قم از تمامی نامزدهای انتخابات خواست، ضمن رعایت اخلاق اسلامی، انسانی و حرفه‌ای در کلیه مراحل انتخابات؛ نسبت به رعایت کامل مفاد شیوه نامه تبلیغات که در سایت سازمان قابل دسترسی است پایبند باشند و از هتک حرمت سایر نامزدها و تبلیغ علیه آن‌ها به ویژه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، کاملا اجتناب نمایند، چرا که عملکرد نامزدهای انتخابات توسط اعضای هیات اجرایی و دستگاه نظارت کنترل شده و با متخلفین برخورد خواهد شد.

دلاوری خاطرنشان کرد: چنانچه در هر یک از مراحل انتخابات براساس مدارک و مستنداتی، به احراز شرایط عضویت هر یک از نامزدها خدشه‌ای وارد شود، دستگاه نظارت و هیات اجرایی، می‌تواند عدم احراز شرایط نامزد را اعلام و از شرکت نامبرده در ادامه فرایند انتخابات جلوگیری بعمل آورد.

وی از هر یک از تشکل‌های حرفه‌ای یا مهندسی اعم از انجمن ها و کانون‌های مهندسی و گروه‌های انتخاباتی که قصد تبلیغ برای نامزدها را دارند، خواست تا براساس شیوه نامه تبلیغات ابلاغی وزارت راه و شهرسازی نسبت به معرفی یک نفر که پروانه اشتغال به کار مهندسی دارد و فاقد محکومیت انتظامی است به دبیرخانه هیات اجرایی بصورت مکتوب و بعنوان مسئول تبلیغات اقدام نمایند که این شخص می‌تواند از میان نامزدهای انتخابات یا اشخاص غیر داوطلب نامزدی تعیین شود.

وی ابراز داشت: کلیه نامزدها تا حداکثر پنج روز بعد از روز اخذ رای می‌توانند شکایات احتمالی خود را به هیات اجرایی انتخابات تسلیم نمایند و بعد از گذشت این مهلت، هیچ شکایتی پذیرفته نخواهد شد.

وی همچنین به نامزدهای انتخابات نظام مهندسی یادآور شد که براساس ابلاغ دستورالعمل اجرایی بند 5 ماده 2 مکرر آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان که اخیرا توسط مقام عالی وزارت ابلاغ شده است، اعضای منتخب هیات مدیره، باید پروانه حرفه ای خود را تحویل داده و از تکفل همزمان اموری که براساس این دستورالعمل و نامه‌های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی منافع متعارض را فراهم می‌آورد اجتناب نمایند.

رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام مهندسی ساختمان قم در پایان به نمایندگی هیات اجرایی از تمامی مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، چه آن‌ها که پروانه دارند و چه آن‌ها که هنوز موفق به اخذ پروانه نشدند درخواست نمود برای تعیین سرنوشت خود با مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب نامزدهای اصلح به پویایی سازمان و اعتبار بخشی بیشتر آن کمک کنند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید